تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM یا Cost Per Thousand یک اصطلاح در حوزه بازاریابی است و نشان دهنده‌ی یک مبلغ از پیش تعیین شده در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وب سایت است. به عنوان مثال اگر یک نمایش دهنده مبلغ ۲ دلار در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش را برای تعرفه تبلیغاتی سایت خود تعریف نماید، بدین معناست که تبلیغات دهنده باید در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات خود در سایت نمایش دهنده، ۲ دلار به او بپردازد.

حرف “M” در CPM نشان دهنده عدد ۱۰۰۰ در اعداد رومی (Roman Numeral) است.

تبلیغات CPM یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی در وب است. تبلیغات دهنده ها معمولا موفقیت کمپین CPM خود را به واسطه نرخ کلیک (Click-Through rate) می سنجند. شایان ذکر است که به نسبت کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغات در مقایسه با تعداد نمایش بنرها، نرخ کلیک گویند.

به عنوان مثال، تبلیغی که به ازای هر ۱۰۰ بار نمایش، ۲ کلیک دریافت کرده، نرخ CTR آن ۲ درصد است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در تبلیغات نمایشی و کلیکی، موفقیت یک تبلیغ تنها به نرخ کلیک آن وابسته نیست، چه بسا بسیاری از تبلیغات اینترنتی که کلیک های زیادی دریافت نمی کنند اما همچنان بسیار کارآمد و تاثیرگذارند.

CPM تنها یکی از چندین راه تبلیغات در سایت های اینترنتی است. از جمله راه های دیگر تبلیغاتی می توان به CPC (Cost Per Click) و CPA (Cost Per Acquisition) اشاره کرد. در تبلیغات CPC، تبلیغ دهنده هر بار که یک کاربر وب سایت بر روی تبلیغ او کلیک کرد، باید مبلغی را به نمایش دهنده بپردازد. اما در تبلیغات CPA، تبلیغ دهنده تنها در حالتی که کاربر وب سایت یک خرید و یا عملیاتی مشخص انجام داد به نمایش دهنده مبلغ از پیش تعیین شده ای را می پردازد.

شما باید همواره به این موضوع دقت داشته باشید که هر روش تبلیغاتی برای یک کار بخصوص مناسب است. بنابراین همواره سعی داشته باشید در وب سایت خود، علاوه بر استفاده از تبلیغات ثابت، از تبلیغات مبتنی بر کلیک و یا نمایش نیز بهره مند شوید.

شما چه مدل تبلیغاتی را برای وب سایت خود بهتر می دانید؟ بین مدل های CPM، CPC و CPA کدام یک را ترجیح می دهید؟ دیدگاه خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: investopedia

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

8 دیدگاه

  1. بنیامین پاسخ

    سلام
    ما ایرانی ها نمیتونیم نمایش دهنده ی این نوع از تبلیغات باشیم ؟

    • نیما مبارکی پاسخ

      سلام

      تقریبا یکسال هست که اولین اد اکسچنج ایرانی به اسم ادرو راه اندازی شده، نتورک های نمایش دهنده زیادی با این سرویس به روش CPM در حال همکاری هستند. شما هم میتونید از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید.

  2. فاضل پاسخ

    سلام
    خسته نباشید
    میشه توضیحات بیشتری در رابطه با اد اکسچنج adro بدید .که چه سایتی ؟چجوری باید باهاش کار کرد ؟
    پرداختیش چجوریه؟

    • نیما مبارکی پاسخ

      سلام

      بنده اطلاع دقیقی ندارم، فقط میدونم که اد اکسچنج یه سرویس هست که تمام نتورک ها (مثل اینتورک) میتونن بهش وصل بشن و با استفاده از سیستم RTB جایگاه های تبلیغات به فروش میرسونه. شما اگر یک یا چند سایت دارید اینتورک رو به شما پیشنهاد میکنم. چون کار کردن با اکسچنج نیاز به نتورک دارد.

  3. ali پاسخ

    مقاله بسیار جالبی بود
    تشکر
    یه سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدید
    غیر از سیستم پاپ آپ دیگه چه سیستم هایی هستند که فقط به بازدید پول میدن ؟
    ینی غیر از بازدید شرط دیگه ای تعیین نکرده باشن
    و در بین سایت های پاپ آپ خارجی چه سایتی به ازای ۱۰۰۰ آیپی برای یک سایت آمریکایی که توش ثبت نام کرده بیشترین پول رو پرداخت میکنه؟
    خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید

    • نیما مبارکی پاسخ

      سلام دوست عزیز

      راستش من زیاد اطلاعی نسبت به سایت های خارجی ندارم، ولی پاپ اپ که واقعا روش مناسبی نیست. اما بهترین روش نمایش همین CPMهست که به ازای ۱۰۰۰ نمایش هزینه پرداخت میشه. پیشنهاد میکنم از این سرویس استفاده کنید

  4. Smithk139 پاسخ

    I actually got into this post. I located it to be fascinating and loaded with exclusive points of interest. I like to read material that makes me believe. Thank you for writing this fantastic content.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *