الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

گوگل هر از چند گاهی الگوریتم های مختلفی را به منظور بهبود نتایج جستجو منتشر می کند. الگوریتم Freshness گوگل به کاربران کمک می کند تا به محتوای مرتبط با کوئری مورد نظر خود که به تازگی منتشر شده اند دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال هنگامی که فردی نتایج یک مسابقه را مورد جستجو قرار می دهد، دوست ندارد با داده هایی از هفته، ماه یا سال گذشته مواجه شود، بلکه او تمایل دارد اطلاعاتی تازه (Fresh) و جدید دریافت کند.

جدیدترین سیستم ایندکس گذاری که توسط کمپانی گوگل توسعه یافته (Caffeine)، به خزنده ها (Crawlers) اجازه می دهد که محتوای جدید را جستجو کرده و آن ها را ایندکس نمایند. الگوریتم مربوط به رتبه دهی نتایج گوگل نیز از این سیستم استفاده کرده تا نتایج جستجو را رتبه بندی کند. این نتایج بر روی ۳۵ درصد از کوئری ها تاثیرگذار است. در نهایت هدف نهایی نیز این است که مرتبط ترین محتوای موجود در وب به کاربر تحویل داده شود.

در ادامه نحوه عملکرد این الگوریتم را بررسی خواهیم کرد.

رویدادهای اخیر

هنگامی که یک رویداد از راه می رسد (به عنوان مثال چت زنده در توییتر توسط یک برند شناخته شده)، مردم خواستار دستیابی به آخرین اطلاعات هستند. الگوریتم Freshness گوگل تمامی موضوعات داغ موجود در وب را بررسی کرده و با ارائه آخرین اخبار مربوطه به کاربر کار را برای افرادی که این موضوعات را مورد جستجو قرار داده اند آسان می کند.

رویدادهایی با محدوده زمانی مشخص

ایندکس کردن رویدادهایی که هر ساله به طور منظم برگزار می شوند شاید کمی چالش برانگیز باشد اما گوگل باز هم تمام تلاش خود را کرده است تا اطلاعاتی را برای کاربر به نمایش بگذارد که مورد نیاز اوست. الگوریتم Freshness گوگل رویدادهای تکرار شونده را (به عنوان مثال یک مسابقه در لیگ فوتبال) شناسایی کرده و مبنای جستجو را بدین صورت تعیین می کند که کاربر خواستار دریافت آخرین اطلاعات در رابطه با آن رویداد است (در ادامه مثال قبل، اگر شما می خواهید نتیجه بازیِ سال ۱۳۷۵ این دو تیم فوتبال را جستجو کنید باید این سال را در جستجوی خود ذکر نمایید).

آپدیت های تناوبی

رویدادها همه روزه در حال وقوع هستند، به خصوص در رویدادهای ورزشی. به عنوان مثال اگر شما می خواهید نتایج یک مسابقه والیبال که امروز انجام شده را جستجو کنید اما مسابقه دیگری نیز در شب گذشته انجام شده است، این الگوریتم نتیجه آخرین مسابقه صورت گرفته را برای شما به نمایش در خواهد آورد و این موضوع، خود نشان از عملکرد سریع الگوریتم Freshness گوگل دارد.

با توجه به این موضوع، وب سایت هایی که همه روزه آپدیت می شوند می توانند امیدوار باشند که گوگل نگاه ویژه ای به آن ها داشته و می توانند در صورت رعایت حد قابل قبولی از پارامترهای مربوط به سئوی مطلب، در موتور جستجوی گوگل، جایگاه مناسبی در نتایج به نمایش درآمده برای کاربر داشته باشند.

اگر فکر می کنید نکته ای از قلم افتاده است، آن را در قسمت نظرات با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *