مدل های درآمدی مختلف از طریق اینترنت

به عنوان یک نمایش دهنده تبلیغات و یا صاحب یک وب سایت رسانه ای، می توان چندین راه درآمدی مختلف اتخاذ کرد که در ادامه به برجسته ترین آن ها (اگر نگوییم تمامی آن ها) اشاره ای کوتاه شده است. سعی می کنیم در آینده نیز درباره هر کدام از این مدل های درآمدی (Revenue Model) بیشتر صحبت کرده و شما را بیش از پیش با آن ها آشنا کنیم.

علاوه بر آن، این مدل ها برای صاحبان تمامی سایت های اینترنتی می تواند مفید واقع شود، اگر بخواهیم نگاهی کلی تر داشته باشیم، تمامی وب سایت های خدماتی، تجارت الکترونیکی و … می تواند به خودی خود یک رسانه‌ی آنلاین باشد.

مدل درآمدی از طریق اشتراک کاربران

یکی از مدل های درآمدی رایج، از طریق اشتراک کاربران برای دستیابی به مجموعه ای از محتواهای خاص است. به عنوان مثال شما می توانید یک سری محتوا برای استفاده عموم داشته باشید و برای دسترسی کاربر به مطالب تخصصی تر، از او طلب مبلغی به عنوان حق اشتراک نمایید.

مدل درآمدی پرداخت به ازای هر بازدید محتوا

یکی از مدل های درآمدی نیز می تواند به این صورت باشد که کاربران مبلغی را تحت عنوان شارژ ماهیانه به کسب و کار شما پرداخت می کنند و در ازای آن مبلغ می توانند به مطالب شما دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال شما هزینه بازدید و مطالعه هر مطلب را ۱.۰۰۰ تومان در نظر گرفته اید، بنابراین کاربری که حساب خود در وب سایت شما را ۱۰.۰۰۰ تومان شارژ کرده است، می تواند به ۱۰ مطلب از مطالب شما دسترسی داشته باشد.

فرق ان حالت با مدل قبلی این است که هر در این مدل هر مطلب هزینه ای جداگانه خواهد داشت و این در حالی است که در مدل قبلی، کاربر یک حق اشتراک ماهانه پرداخت کرده و به تمامی اطلاعات وب سایت شما در آن ماه دسترسی خواهد داشت.

مدل درآمدی بر اساس تبلیغات CPM

تبلیغات CPM یا Cost Per Thousand یک اصطلاح در حوزه بازاریابی است و نشان دهنده‌ی یک مبلغ از پیش تعیین شده در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وب سایت است.

پیش تر این مدل درآمدی را در پابلیشری بیان کرده و تحت عنوان “تبلیغات CPM چیست؟” برای شما منتشر ساختیم.

مدل درآمدی براساس تبلیغات CPC

تبلیغات CPC یا Cost Per Click همان طور که از نام آن پیداست، تبلیغ دهندگان براساس کلیک بازدیدکنندگانی که بر روی تبلیغاتی که در سایت شما به نمایش درآمده است، مبلغی به شما پرداخت می کنند. بنابراین شاخصی که در این تبلیغات میزان هزینه تبلیغ دهنده را مشخص می کند، تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی این تبلیغات است و نه تعداد دفعاتی که این تبلیغات به نمایش در آمده اند.

این نوع تبلیغات هم می تواند به صورت به صورت بنری و متنی عرضه شود. شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که با این کار صاحبان خود سایت می توانند با کلیک های پی در پی بر روی تبلیغات CPC که در وب سایتشان به نمایش در می آید، به درآمد خود بیافزایند. در پاسخ به این سوال باید گفت که ارائه دهندگان این سرویس تمامی آی پی های کاربرانی که بر روی این بنرها/متن های تبلیغاتی کلیک می کنند را بررسی کرده و کلیک های اسپم و تکراری را به عنوان یک کلیک سالم در نظر نمی گیرند.

شرکت های بسیار زیادی در سرتاسر دنیا ارائه دهنده ی تبلیغات کلیکی یا تبلیغات CPC هستند که از جمله بهترین آن ها می توان به گوگل ادسنس اشاره کرد. در ایران نیز بهترین ارائه دهنده این سرویس، آژانس تبلیغاتی ای‌نتورک است.

مدل درآمدی از طریق گرفتن اسپانسر برای محتواها و یا بخش هایی از سایت

به عنوان مثال شما می توانید برای بخش خودروی خود، با یک شرکت خوردوسازی صحبت کرده و معامله ای ترتیب دهید تا بیشتر از سایر برندها بر روی محصولات این کمپانی تمرکز کرده و بیش از پیش از مزایای خودروهای تولید شده توسط این کمپانی بپردازید و محتواهایی سفارشی برای آن تهیه کنید.

حالت دیگر این مدل درآمدی این است که به عنوان مثال شما می توانید قسمتی از وب سایت خود را به مطالب مرتبط از دیگر وب سایت ها اختصاص دهید و یا محصولات مرتبط وب سایت های تجارت الکترونیکی را به مشتریانتان معرفی کنید.

مدل درآمدی بر مبنای همکاری در فروش

فروشگاه های آنلاین بسیاری هستند که سیستم های همکاری در فروش ارائه می دهند. این سیستم ها به گونه ایست که شما می توانید با گذاشتن کدهای اعلام شده توسط این شرکت ها، بازدیدکنندگانی را روانه این سایت ها نمایید و اگر این بازدیدکنندگان بتوانند به مشتری های آن ها تبدیل شده و از خدمات آن ها استفاده کرده و یا محصولات آن ها را خریداری نمایند، این فروشگاه شما را در سود حاصل از خریدهای صورت گرفته توسط این افراد شریک خواهد کرد.

مدل درآمدی براساس داده های یک وب سایت برای ایمیل مارکتینگ

داده های جمع آوری شده توسط یک وب سایت یکی از مهم ترین عناصر کسب و کارهای آنلاین به شمار می آید. یکی از مهم ترین این داده ها، ایمیل کاربرانی است که یک وب سایت توانسته جمع آوری نماید. این ایمیل ها متعلق به تمامی افرادی است که به حوزه کسب و کاری شما علاقه مند بوده و خودشان، با میل خودشان، ایمیل هایشان را در اختیار شما قرار داده اند.

شما در هنگام جمع آوری ایمیل کاربرانتان می توانید از آن ها سوال بپرسید که آیا تنها مایل به دریافت ایمیل از جانب شما هستند و یا تمایل دارند از طرف شرکت های مرتبط و جانبی دیگر نیز ایمیل دریافت کنند. حال شما می توانید از اطلاعات ایمیل این افراد که خودشان با تمایل شخصی اعلام کرده اند که حاضر به دریافت ایمیل از کمپانی های مرتبط دیگر هستند، درآمد کسب کنید. بدین صورت که از شرکت هایی که خواستار این اطلاعات هستند مبلغی دریافت کرده و آن اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که درصورتی که شما به کاربرانتان این موضوع را اعلام نکرده باشید (که آیا تمایل دارند از شرکت های دیگر نیز به آن ها ایمیل فرستاده شود یا خیر) و ایمیل آن ها را در اختیار دیگر شرکت ها قرار دهید، رفتار شما مصداق بارز اسپم است. اگر این کار را انجام دادید، تنها یک خواهش از شما دارم و آن این است که اگر ایمیل هایی ناشناخته از شرکت ها و وب سایت هایی دریافت کردید که حتی اسم آن ها را نیز نشنیده اید، به هیچ عنوان شکایت نداشته باشید، شما نظاره گر بازتاب رفتار خودتان هستید!

شما نیز تجربیات خود را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *