تغییرات افزایشی در تست AB

تغییرات افزایشی در تست AB

همان طور که در مقاله گذشته نیز به این موضوع اشاره داشتیم، قصد داریم نکاتی را در راستای تست AB برای شما عزیزان بازگو کنیم. در مقاله “تست AB چیست؟” پس از توضیح مختصری درباره معنای تست AB و بیان ساده ای درباره چگونگی انجام تست AB، به مقاله “تغییر المان های رایج در تست AB” رسیدیم.

در این مقاله اشاره داشتیم که از جمله مواردی که در تست های AB به آن توجه می شود، تغییر المان های رایج از جمله موضوع ایمیل، عنوان، کال تو اکشن، تبلیغات و پیشنهادهای شگفت انگیز، قالب و تصاویر است.

حال در این مقاله می خواهیم به یکی دیگر از نکات و روش های مربوط به تست AB بپردازیم و آن، تغییرات افزایشی یا Incremental Changes است.

تغییرات افزایشی در تست AB

حقیقت اینجاست که بسیاری از صفحات وب، مشکلی از لحاظ ترافیک ندارند، بلکه مشکل غالب آن ها، نرخ تبدیل است. در حالت کلی، نرخ تبدیل عددی بین ۱ الی ۳ درصد است. چه کاری می توانید انجام دهید هنگامی که ۹۷ درصد افرادی که از سایت/صفحه فرود شما بازدید می کنند تمایلی به آنچه که به آن ها نشان می دهید، ندارند؟

شاید به راحتی بتوان گفت که تغییرات افزایشی از جمله گام های اولیه ایست که شما باید بردارید تا بفهمید که چه تغییری می تواند مشتری های بالقوه شما را بیش از پیش به وجد آورد.

هنگامی که در حال انجام تست های AB هستید، مطمئن باشید که بخشی از آزمایشات خود را بر مبنای تغییرات افزایشی پیش می برید. به عبارتی دیگر، تنها یک المان را در آنِ واحد تست کنید. به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید متوجه این موضوع شوید که رنگ کال تو اکشن شما چه مقدار می تواند بر روی نرخ کلیک موثر باشد، در نسخه اول صفحه فرود خود، به هیچ المانی دست نزنید و در نسخه دوم صفحه فرودتان نیز تنها رنگ کال تو اکشن را تغییر دهید. به همین راحتی شما در حال اجرای یک تست AB هستید.

در این نوع تست AB شما نمی توانید دو هندوانه را با یک دست بردارید. اگر شما سعی کنید که چند المان را تغییر دهید، این که تغییر کدام المان باعث تغییر نرخ کلیک شما شده است، کار بسیار دشوار و حتی در بعضی مواقع، کار غیر ممکنی است.

به عنوان مثال اگر در تست AB ای که قصد انجامش را دارید، کال تو اکشن، تایتل و قالب صفحه فرود یا ایمیل خود را تغییر دهید و شاهد بهبود نرخ کلیک و نرخ تبدیل و یا کاهش نرخ پرش باشید، نمی توانید به متوجه شوید که کدام المان باعث بهبود این وضعیت شده است.

ندانستن اینکه کدام المان می تواند باعث وقوع چه تغییری شود (چه می خواهد افزایش پارامترهای مثبت و یا کاهش پارامترهای منفی باشد و چه برعکس)، قطعا می تواند در آینده برای شما دردسرساز شود و در تغییرات بعدی، شما با تغییر یک پارامتر تاثیرگذار، به نتایج غیر قابل قبولی دست یابید.

حال که نوبت شما فرارسید، ما را از تجربیات و دیدگاه خود در این خصوص، بی نصیب نگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *