پیاده سازی راه کار در تست AB

پیاده سازی راه کار در تست AB

همان طور که می دانید، تست AB یکی از نکات مهمی است که هر کارآفرین و وب مستری باید به آن آگاه باشد. در مقاله “تست AB چیست؟” به طور کامل مفهوم تست AB را مورد نقد و بررسی قرار دادیم و در ادامه نکات دیگری را درباره این تست بسیار کارآمد بیان کردیم.

گفتیم که “تغییر المان های رایج در تست AB” و “تغییرات افزایشی در تست AB” یکی از نکات اصلی این تست بوده و در مطلب گذشته نیز به “بهترین زمان ارسال ایمیل در تست AB” پرداختیم.

حال در این مقاله قصد داریم پیاده سازی راه کار در تست AB را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با پابلیشری همراه باشید.

پیاده سازی راه کار در تست AB

تنها ۲۲ درصد از کسب و کارها از نرخ تبدیل فعلی سایت خود راضی هستند. این امر می تواند ناشی از این باشد که شرکت ها از تست AB برای بهینه سازی وب سایت و افزایش نرخ تبدیل کاربران خود استفاده نمی کنند. همچنین از جمله دلایل دیگر این عدم رضایت می تواند اجرای تست AB در مدت زمان کم و یا درست عمل نکردن در حین انجام این آزمایش باشد.

از جمله نکاتی که می توان در مورد تست AB گفت این است که هیچ گاه سعی نکنید مدت زمان انجام تست AB را کوتاه کنید. مطمئن شوید تا زمانی که به یک نتیجه درست دست پیدا نکرده اید، تست AB را در برنامه های خود خواهید داشت. زیرا در بسیاری از مواقع، تستی که در یک روز انجام می گیرد، در روز بعد می تواند نتیجه دیگری به همراه داشته باشد. بنابراین همواره مطمئن شوید که زمان مناسبی برای تست AB در نظر گرفته اید.

علاوه بر آن، هنگامی که به نتیجه رسیدید که نتایج به دست آمده از تست AB رضایت بخش بوده و قصد دارید نمونه ای که بهترین عملکرد را داشته انتخاب نمایید، حال زمان عمل کردن فرا می رسد. شما باید تمامی اقداماتی که برای تست AB انجام داده اید را سند کنید تا همواره بدانید که برای رسیدن به چنین آمار و ارقامی، از چه مسیری استفاده کرده اید تا اگر در آینده نیز قصد انجام تست AB داشتید، کارهای تکراری را انجام ندهید.

اگر در تست AB به نتیجه رسیدید که به طور مثال استفاده از تصویر گروهی از مردم که به سمت محصول شما اشاره می کنند توانسته باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش نرخ کلیک صفحه فرود شما شود، باید این راه کار را در محتوای بازاریابی دیگر خود نیز بگنجانید. به عنوان مثال باید از این نوع تصاویر برای محصولات دیگرتان و یا حتی برای تبلیغاتی که در صفحه اصلی‌تان برای محصولات گوناگون قرار می دهید نیز استفاده کنید. شما باید همواره نتایج به دست آمده خود از طریق تست AB را به عنوان راه های های مثبت و موثر، پیاده سازی کنید. علاوه بر آن، همواره به یاد داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه، بهترین کار، تست و تست دوباره است.

پیاده سازی راه کار در تست AB همچنین بدین معناست که شما با انجام این تست می توانید الگوهای مناسبی را برای ایمیل های خود به دست آوردید. شما باید این الگوها را به همراه الگوهای دیگری که با تست های AB مختلف به دست می آورید ترکیب کرده تا همواره بتوانید محتوایی وسوسه کننده برای مشترکین ایمیلی خود ارسال کنید.

بنابراین شما با پیاده سازی راه کار های به دست آمده از طریق تست های AB می توانید همواره عملکرد تبلیغات/صفحه فرود/ایمیل و در مجموع کسب و کار خود را بهبود بخشید. همواره به خاطر داشته باشید که امروزه، تست و آزمایش های فراوان، حرف اول را در دنیای کسب و کار می زند.

باز هم نوبت شما فرا رسید. شما نیز دیدگاه و تجربیات خود در خصوص پیاده سازی راه کار در تست AB را به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *