بررسی کامل گزارش Audience Overview در گوگل آنالیتیکس

بررسی کامل گزارش Audience Overview در گوگل آنالیتیکس

در قسمت قبلی از سری مقالات راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس که در قالب مجموعه ۰ تا ۱۰۰، آن را منتشر کرده ایم، نگاهی اجمالی به بخش گزارش گیری این ابزار تحلیلی قدرتمند پرداختیم و نگاهی گذرا به گزارش Audience Overview پرداختیم.

اکنون در این قسمت قصد داریم کمی پا را فراتر گذاشته و به بررسی کامل گزارش Audience Overview در گوگل آنالیتیکس بپردازیم. با پابلیشری همراه باشید.

بررسی اجمالی مخاطبان در گوگل آنالیتیکس

همان طور که در مقاله قبلی گفتیم، پارامترهای مهمی در این گزارش (و در اکثریت قریب به اتفاق گزارش های گوگل آنالیتیکس) وجود دارند که عبارتند از: تعداد میانگین جلسات در بازه زمانی مشخص، تعداد میانگین کاربران در آن بازه زمانی، تعداد میانگین بازدید از صفحات در آن بازه زمانی، تعداد صفحاتی که در هر جلسه دیده شده، میانگین زمان فعال بودن هر جلسه، نرخ پرش و تعداد جلسات جدید در این بازه زمانی.

اگر به قسمت بالا سمت راست نمودار توجه کنید (شماره ۱ از تصویر پایین)، منوی بازشونده تقویم را مشاهد می کنید که در این قسمت به راحتی می توانید زمان پیشفرض (۱ ماهه) را تغییر داده و بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب نمایید. همچنین اگر این منوی بازشونده را باز کنید، با یک چک باکس (Compare to) مواجه خواهید شد (شماره ۲ از تصویر پایین) که در صورت انتخاب آن، می توانید آمار مربوط به بازه زمانی دلخواه خود را، با بازه زمانی دیگری مقایسه نمایید.

اگر به قسمت بالا سمت راست نمودار توجه کنید (شماره 1 از تصویر پایین)، منوی بازشونده تقویم را مشاهد می کنید که در این قسمت به راحتی می توانید زمان پیشفرض (1 ماهه) را تغییر داده و بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب نمایید. همچنین اگر این منوی بازشونده را باز کنید، با یک چک باکس (Compare to) مواجه خواهید شد (شماره 2 از تصویر پایین) که در صورت انتخاب آن، می توانید آمار مربوط به بازه زمانی دلخواه خود را، با بازه زمانی دیگری مقایسه نمایید.

حال به قسمت بالا سمت چپ نمودار توجه کنید. دو منوی بازشونده را می بینید که منوی اول (شماره ۱ از تصویر پایین)، نشان دهنده پارامتری است که توسط آن، نمودار جاری به نمایش درآمده است و منوی دوم (شماره ۲ از تصویر پایین) نیز، پارامتری است که توسط آن می توانید شاهد یک نمودار دیگر باشید.

حال به قسمت بالا سمت چپ نمودار توجه کنید. دو منوی بازشونده را می بینید که منوی اول (شماره 1 از تصویر پایین)، نشان دهنده پارامتری است که توسط آن، نمودار جاری به نمایش درآمده است و منوی دوم (شماره 2 از تصویر پایین) نیز، پارامتری است که توسط آن می توانید شاهد یک نمودار دیگر باشید.

اگر در صفحه مربوط به گزارش Audience Overview پایین بیایید، با داده های آماری ارزشمند دیگری مواجه می شوید که این گزارش در اختیار شما قرار می دهد.

اگر در صفحه مربوط به گزارش Audience Overview پایین بیایید، با داده های آماری ارزشمند دیگری مواجه می شوید که این گزارش در اختیار شما قرار می دهد.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، داده های دموگرافیک و همچنین آمار مربوط به کاربران دسکتاپ و موبایل به تفکیک نشان داده شده اند. شما از این قسمت می توانید با مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید. شایان ذکر است که این آمار به خوبی می تواند در تعیین پرسونای مخاطبان مربوط به بیزنس شما، مورد استفاده قرار گیرد.

به جرات می توان گفت که هرچقدر بخواهیم در رابطه با گزارش های گوگل آنالیتیکس سخن بگوییم، باز هم کم است و بنابراین در ابتدا تنها به کلیات اشاره ای کرده و هر چه پیش می رویم، آموزش ها را تخصصی تر می کنیم؛ پس در قسمت های بعدی نیز همچنان پابلیشری را همراهی کنید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *