بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس – بخش اول

بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس – بخش اول

در قسمت قبلی از راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس، به بررسی کامل گزارش Audience Overview در این ابزار تحلیلی کاربردی و رایگان گوگل پرداختیم.

اکنون در این قسمت از این راهنمای جامع قصد داریم رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس را بررسی کرده و به تحلیل آن بپردازیم. با پابلیشری همراه باشید.

بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس

در قسمت های قبلی، شما با پارامترهای مهم و پایه ای گوگل آنالیتیکس نظیر جلسه (سشن)، کاربر، بازدید از صفحه، نرخ پرش و … آشنا شده و همچنین طریقه بهره برداری از گزارش Audience Overview را نیز فراگرفتید.

اکنون قصد داریم رفتار کاربران را بررسی کرده و ببینیم که چه تعداد از کاربرانمان، از جمله مشتری های ثابت بوده و چه تعداد از آن ها کاربران جدید سایت به شمار می آیند.

بدین منظور باید به منوی Audience و سپس Behavior مراجعه کرده و روی گزینه New vs Returning کلیک کنید.

پس از انجام این کار، به صفحه ای هدایت خواهید شد که تعداد کاربران جدید (New Visitor) و کاربران بازگشتی (Returning Visitor، یعنی همان هایی که به صورت دوره ای به سایت شما مراجعه می کنند)، به تفکیک به شما نشان می دهد.

درست همانند سایر گزارش های گوگل آنالیتیکس، منوی بازشونده تقویم در قسمت بالا سمت راست صفحه قابل مشاهده است و آماری که در این گزارش شاهد آن خواهید بود، آمار وب سایت شما در این بازه زمانی است.

درست همانند سایر گزارش های گوگل آنالیتیکس، منوی بازشونده تقویم در قسمت بالا سمت راست صفحه قابل مشاهده است و آماری که در این گزارش شاهد آن خواهید بود، آمار وب سایت شما در این بازه زمانی است.

همچنین با استفاده از منوی بازشونده دیگری که در قسمت بالا سمت چپ نمودارها نیز قابل مشاهده است، می توانید نمودار مربوط به پارامترهای دیگر را نیز به همراه نمودار فعلی، مشاهده کنید.

همچنین با استفاده از منوی بازشونده دیگری که در قسمت بالا سمت چپ نمودارها نیز قابل مشاهده است، می توانید نمودار مربوط به پارامترهای دیگر را نیز به همراه نمودار فعلی، مشاهده کنید.

حال به قسمت پایین صفحه می رویم، جایی که آمار و ارقام اصلی مربوط به این گزارش در آن جا قابل مشاهده است.

حال به قسمت پایین صفحه می رویم، جایی که آمار و ارقام اصلی مربوط به این گزارش در آن جا قابل مشاهده است.

همان طور که در تصویر فوق می بینید، کاربران در بازه زمانی مشخصی که شما تعیین کرده اید، به تفکیک نشان داده شده اند.

نکته جالب توجهی که می تواند بسیار به شما در تحلیل کاربرانتان مفید باشد، این است که شما می توانید با استفاده از چک باکس هایی که در تصویر با شماره ۱ نشان داده شده اند و سپس کلیک روی دکمه Plot Rows که با شماره ۲ نشان داده شده است، نمودارهای هرکدام از این دسته از کاربرانتان را به همراه نمودار تجمیعی که در ابتدا شاهد آن بودید، مشاهده کنید.

علاوه بر آن، با استفاده از منوی بازشونده ای که متریک ها و پارامترهای مختلف مهم گوگل آنالیتیکس را در خود جای داده است، می توانید به تحلیل جزء جزء رفتار کاربرانتان بپردازید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *