بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس – بخش دوم

بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس – بخش دوم

در بخش اول از مقاله بررسی رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس، به تحلیل رفتار کاربران وب سایت پرداختیم و گفتیم که با مراجعه به زیر منوی Behavior از بخش Audience و سپس کلیک روی گزینه New vs Returning، می توانید به تفکیک شاهد کاربران ثابت و جدید خود باشید.

اکنون در این قسمت نیز قصد داریم به دو بخش دیگر مرتبط با رفتار کاربران در گوگل آنالیتیکس بپردازیم. با پابلیشری همراه باشید.

کاربران دوره ای و جدید در گوگل آنالیتیکس

گزارش بعدی که از مجموعه گزارش های جامع بررسی رفتار کاربران می توان به آن اشاره کرد، Frequency & Recency است که به نحوی دیگر، به بررسی رفتار دوره ای و یا جدید بودن کاربران می پردازد.

با مراجعه به صفحه مربوط به این گزارش، در بالای صفحه با یک تب (Distribution) به همراه دو گزینه مواجه می شوید که Count of Sessions به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

با مراجعه به صفحه مربوط به این گزارش، در بالای صفحه با یک تب (Distribution) به همراه دو گزینه مواجه می شوید که Count of Sessions به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

جدول آماری مربوط به این گزینه در پایین آن به نمایش درآمده است. این جدول شامل ۳ ستون بوده که به ترتیب در ستون اول تعداد بازدیدهای ثبت شده برای هر سشن، در ستون دوم مجموع تعداد سشن ها در هر حالت، و در ستون سوم تعداد مجموع بازدیدهای ثبت شده برای هر حالت نشان داده شده است.

با کلیک روی گزینه دوم از تب Distribution یعنی گزینه Days Since Last Session، جدول آماری دیگری برای شما به نمایش در می آید که در آن می توانید رفتار کاربرانتان را به نحو دیگری مورد ارزیابی قرار دهید.

این جدول شامل ۳ ستون است. ستون اول فاصله روزهای بین سشن جاری و آخرین سشنی که کاربر در سایت شما به ثبت رسانده نشان داده شده است. اولین ردیف آن، صفر روز را نشان می دهد و آمار کاربرانی است که سشن جاری، اولین سشن آن ها در سایت شما بوده و یا اینکه سشن قبلی آن ها نیز در روز جاری به ثبت رسیده است.

ستون دوم نیز تعداد سشن های هر حالت را نشان می دهد و ستون سوم نیز نشان دهنده تعداد بازدیدهای به ثبت رسیده در هر حالت است.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *