خلاصه کارگاه آموزشی هشتمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران

اگر شما یک نمایش‌دهنده هستید، راه‌ها و کانال‌های مختلفی برای افزایش ترافیک و بازدید وب‌سایت‌تان وجود دارد، از جمله:

سئو

یکی از موضوعات بسیار مهم در افزایش بازدید وب‌سایت‌ها، بحث سئو (Search Engine Optimization) است. ما سایت های زیادی رو می‌شناسیم که محتوای مناسب و با کیفیتی تولید میکنند اما د نتایج سرچ هیچ اثری از آنها دیده نمیشه. از طرفی وبسایت هایی رو هم میشناسیم که محتوای زرد تولید میکنند ولی از نتایج خوبی برخوردارند. سئو تنها کانالی هست که شما میتونید بدون هیچگونه هزینه ترافیک بشدت زیاد و با کیفیت روی وبسایت ایجاد کنید.

توجه داشته باشید، زمانی که قصد کار کردن بروی این کانال را دارید، به فکر دور زدن روش‌هایی که گوگل اعلام کرده نباشید و تمرکز خودتان را روی سئو وب‌سایت و کیفیت محتوای‌تان قرار بدید.

ایمیل روزانه

حتی از بی حوصله گی و کمبود وقت کاربران هم استفاده کنید. خیلی از افراد هستند که به وبسایت شما سر میزنن ولی به دلال کمبود وقت و یا حتی بی حوصله گی شاید دیگه به وبسایت شم برنگردند. شما میتونید با استفاده از روش های مختلف ایمیل این کاربران رو بگیرید و خوراک خبریشون رو بصورت روزانه داخل inbox ایمیلشون تحویل بدید. اینجوری هم کاربر به محتوای که میخواد میرسه هم شما با قرار دادن یک  call to action میتونید کاربر رو روی وبسایتتون برگردونید.

شبکه های اجتماعی

دوس داشتنی ترین کانال میتونه پیج های شما تو شبکه ها اجتماعی مختلف باشه. تصور کنید یه کاربر پست شما بین پست کسایی که فالو میکنه و دوستشون داره میبینه، همین باعث میشه که یه حس اعتماد بین شما و اون کاربر بوجود بیاد. همین مورد میتونه برای کانال تلگرام شما بوجود بیاد و از این طریق ترافیک بسیار خوبی رو روی وبسایتتون ایجاد کنید. این کانال رو از دیست ندید لطفا 🙂

تولید محتوای با ارزش

اینکه وبسایت شما تو چه رمینه ای داره فعالیت میکنه درواقع بستگی به محتوایی که شما تولید میکنید داره. پس اگر محتوای شما در زمینه ای تخصصی باشه قطعا میتونه توی درآمد شما تاثیر مثبت ایجاد کنه. تولید محتوای تخصصی به شما این امکان رو میده که بعد از مدتی مرجع اون بخش بشید ترافیک مفیدی برای شما ایجاد میکنه. نکته مهمتر اینه که اگر کاربری روی وبسایت شما بیاد و مطلب تخصصی بخونه و این حس درش ایجاد بشه که از وبسایت شما چیزی یاد گرفته مطمئن باشید که دوباره به وبسایت شما برمیگرده و کاربر ثابت شما میشه.

طراحی کاربردی

یکی از موثرترین عوامل جذب ترافیک مطمئنن مبتونه طراحی با کیفیت باشه. به نظر من اولین برخورد کاربر با وبسایت شما زمانی هست که طراحی وبسایت رو میبینه. فارغ از محتوای خوب اگر طراحی شما کاربردی باشه و کاربر بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه باعث میشه اتفاق های خوبی برای شما بیوفته.

کاربر وارد وبسایت میشه ارتباط برقرار میشه در وحله اول باعث میشه bounce rate (نرخ پرش کاربر) کاهش پیدا کنه. وقتی این اتفاق بیوفتهtime on site (زمان ماندن کاربر روی وبسایت) بالا میره که بعد از این page view (بازدید صفحه) شما افزایش پیدا میکنه و در نهایت نتایج شما در سرچ بهتر و بهتر میشه و شما ترافیک بیشتری رو روی وبسایتتون خواهید داشت.

واکنشگرا بودن سایت

همه ما این روزا از گوشی های هوشمند استفاده میکنیم و از نقشی که این گوشی ها توی زندگیمون دارن باخبریم. به گزارش سایت های مختلف حدودا ۶۰درصد از ترافیک روزانشون رو از طریق نسخه واکنش گرا میگیرن. این یجور هشدار میتونه باشه برای سایت هایی که نسحه واکنشگرا ندارند و تعداد زیادی از ترافیک روزانشون رو از دست میدن.

مواردی بیشتری گفته شد که ترجیح میدم توی پست های بعدی بیشتر راجع بهشون بگم. زیادم طولانی نشه بهتره 🙂

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *