۱۰ ابزار بازاریابی رایگان که هر کارآفرین باید آنها را بشناسد

چندین ابزار بازاریابی رایگان وجود دارد که شناخت آنها برای کارآفرینانی که کسب و کار جدیدی را شروع کرده اند و مسئله سرمایه یک مسئله حیاتی برای آنهاست، بسیار سودمند است.

یک کارآفرین علاوه بر اینکه باید صلاحیت های اصلی خود را که عامل بسیار مهمی برای موفقیت است، گسترش دهد، باید به مسئله ی بازاریابی نیز توجه خاصی داشته باشد. خوشبختانه صدها ابزار رایگان بازاریابی دیجیتالی وجود دارد که می تواند در کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه قصد داریم چندین مورد از بهترین ابزارهای رایگان بازاریابی آنلاین که هر کارآفرینی باید آنها را بشناسد، معرفی کنیم.

۱. استفاده از بافر برای مدیریت رسانه های اجتماعی

بافر (Buffer) یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی است که کمک می کند تا پست های شبکه ی اجتماعی را ساده تر مدیریت کنید. همگی می دانیم که رسانه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتالی تا چه حد قدرتمند هستند. ابزاری مثل بافر می تواند به شما کمک کند تا ساده تر به تعامل به مخاطبان خود بپردازید و برند سازی کنید.

مزیت بافر این است که به شما امکانی می دهد تا چند حساب کاربری را در شبکه های اجتماعی به صورت یک جا داشته باشید، پست ها را زمان بندی کنید و برای لیست آنها برنامه تعریف کنید. همچنین امکان ایجاد کمپین های کوچک و قطره ای و تجزیه و تحلیل پست ها در آن وجود دارد. ابزار رایگان بافر برای کسب و کارهای جدیدی که به دنبال رشد حضور در شبکه های اجتماعی هستند، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که برای بهره مند شدن از قدرت کامل این نرم افزار همیشه از نسخه ی به روز آن استفاده نمایید.

۲. استفاده از ابزار Hootsuite برای شبکه های اجتماعی

وقتی صحبت از بافر، برای مدیریت شبکه های اجتماعی شد، باید از Hootsuite نیز نام برد. بافر یک ابزار عالی برای برنامه ریزی و مدیریت شبکه های اجتماعی است، اما Hootsuite واقعا یک پلتفرم مدیریتی منحصر به فرد است؛ البته مانند بافر کاملا رایگان نیست ولی مختص کسب و کارها طراحی شده است.

طرح های رایگان Hootsuite به کاربر اجازه می دهد به صورت همزمان ۳ پروفایل شبکه های اجتماعی را مدیریت کند. این امکان، شروع خوبی برای اکثر کارآفرینان است. مزیت Hootsuite قابلیت پاسخ سریع و پست گذاری در تمام پروفایل های شبکه های اجتماعی، به صورتی کاملا ساده و کاربر پسند است.

۳. ساخت لوگو با لوگو ساز رایگان Spaces

برندینگ یکی از مهمترین مسائل بازاریابی در هر کسب و کار است و مسلما لوگو یکی از مهم ترین بخش های برندینگ است. خوشبختانه ابزارهای رایگان لوگو سازی مثل Spaces وجود دارد که دیگر نیازی نیست تا سرمایه خود را صرف استخدام طراح برای طراحی لوگو کنید.

با استفاده از کتابخانه لوگو ساز Spaces، می توانید به صدها آیکون، فریم و فونت های گوناگون برای بکارگیری در ساخت یک لوگوی زیبا که بیان کننده‌ی هویت نام تجاری شماست، دست یابید. با این ابزار به صورت کاملا رایگان بدون صرف هزینه و بدون هیچ گونه آموزشی می توانید لوگوی خود را ایجاد کنید.

۴. استفاده از  ابزار بازاریابی رایگان Canva برای طراحی

محتوای بصری به صورت روز افزون در حال تبدیل شدن به یک مسئله ی مهم بازاریابی است. از تصاویر سفارشی و اینفوگرافیک تا طراحی کامل طرح های فروش، همگی در زمره ی محتوای بصری هستند که یک روش فوق العاده برای بدست آوردن اعتبار و ساخت ظاهر حرفه ای در کسب و کار جدید است.

چندین ابزار بازاریابی رایگان برای طراحی گرافیکی وجود دارد. یکی از آنها Canva نام دارد که استفاده از آن بسیار آسان است. کتابخانه ی رایگان Canva متشکل از فونت ها، تصاویر و قالب هایی است که با درگ اند دراپ کردن می توان به آسانی از آنها استفاده کرد. آگهی های روزنامه، تصاویر مجلات یا رسانه های اجتماعی، بروشورها و اینفوگرافیک با این نرم افزار به راحتی قابل طراحی هستند.

۵. استفاده از  Evernote برای سازماندهی

زمانی که صحبت از بازاریابی کسب و کار به میان می آید، سازماندهی یک مسئله حیاتی است. ممکن است هر ساعتی از روز ایده های زیادی به ذهن شما برسد، اگر نتوانید یادداشت های خود را سازماندهی و اولویت بندی کنید ممکن است سرمایه گذاری روی فرصت ها را از دست بدهید.

Evernote به شما کمک می کند تا ایده ها را دسته بندی کنید و به صورت کاملا آسان به آن دست یابید. می توانید از با استفاده از لپ تاپ، تبلت و یا حتی گوشی به راحتی به یادداشت های خود دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن، ابزاری مناسب برای ذخیره و سپس یافتن محتوای ایده ها، طوفان فکری و تجزیه و تحلیل های رقابتی شماست.

۶. استفاده از  ابزار بازاریابی رایگان SurveyMonkey برای دریافت بازخورد مشتری

SurveyMonkey یکی از محبوب ترین ابزارهای رایگان برای نظر سنجی است. همانطور که می دانید، نظر سنجی روش خوبی برای جمع آوری اطلاعات مصرف کننده، تعامل با مشتریان، کشف روندهای رایج و بینش ملموسی از کسب و کار است. نرم افزار SurveyMonkey بسیار ساده عمل می کند. فقط در چند دقیقه می توانید یک نظر سنجی طراحی کرده و آن را منتشر کنید. علاوه بر این، قادر خواهید بود تا نتایج را از طریق آن تجزیه و تحلیل نمایید.

۷. استفاده از  ابزار بازاریابی رایگان Mailchimp برای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های ضروری به منظور موفیت در بازاریابی دیجیتالی برای هر کسب و کاری است. با وجود اینکه برندسازی در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر مهم است ولی در کانال های این شبکه های اجتماعی با محدودیت مواجه خواهید بود. این محدودیت مسیر شما را به سوی مصرف کنندگان محدود کرده و کنترل نسبتا کمی در اختیار شما قرار می دهد.

با این حال ایمیل مارکتینگ، یک تعامل صمیمی تر بین برند شما و مصرف کننده ارائه می دهد که می توانید آن را به صورت موثرتری کنترل نمایید. Mailchimp یک ابزار بسیار مناسب برای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ محسوب می شود که یادگیری و استفاده از آن بسیار ساده است.

۸. استفاده از  ابزار بازاریابی رایگان Sniply برای هک رشد

زمانی که به صورت منظم در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، باید محتوای دیگر کارشناسان معتبر را نیز به اشتراک گذارید. اشتراک گذاری مطالب دیگران که در صنعت کاری شما صاحب نظر هستند، کمک می کند تا اطمینان مخاطبان خود را جلب، اطلاعات مورد نیاز آنها را تکمیل و همچنین با کارشناسان مربوط به صنعت خود رابطه ایجاد کنید.

Sniply یک ابزار قدرتمند است که به شما اجازه می دهد به هر محتوایی که به اشتراک گذاشته اید، یک Call-to-Action اضافه نمایید. هنگامی که مطالب شما در وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود (علی الخصوص وب سایت های خبرخوان که از iframe استفاده می کنند)، احتمال اینکه کاربران پس از مطالعه آن مقاله به وب سایت شما مراجعه کنند کم است. در این حالت Sniply به شما اجازه می دهد که در فریم مقاله‌ی مذکور، یک دکمه Call-to-Action قرار دهید. بنابراین کنترل بیشتری بر روی محتوای به اشتراک گذاشته‌تان پیدا خواهید کرد و این کار می تواند منجر به ارسال ترافیک از آن سایت به مقاله مذکور در وب سایت شما گردد.

۹. استفاده از  ابزار بازاریابی رایگان Scraper برای استخراج محتوا برای وب سایت

Scraper به شما این امکان را می دهد که به راحتی مطالب را از یک صفحه وب بیرون بکشید و آن ها را وارد یک صفحه اکسل کنید. این نرم افزار یک روش عالی برای استخراج اطلاعات تماس و یا داده های رقباست. اگر این داده ها را داشته باشید، می توانید از آنها برای ایجاد لیست خوبی از ایمیل ها، موضوعات محتوایی و دیگر تاکتیک های بازاریابی مبتنی بر داده، استفاده کنید.

۱۰. استفاده از ابزار بازاریابی رایگان Rapportive برای دست یابی به داده های صحیح

Rapportive یکی از قوی ترین ابزار رایگان بازاریابی دیجیتالی است که توصیه می کنیم از آن استفاده کنید. بازاریابی اغلب باید به شما نشان دهد که در مقابل مخاطب درستی قرار گرفته اید. Rapportive این امر را برای شما میسر می کند. این ابزار متصل به جیمیل، به شما کمک می کند تا از طریق آزمون و خطا آدرس های ایمیل های افراد مرتبط را بیابید. در واقع اطلاعات رسانه‌های اجتماعی را به تاریخچه تماس‌ها اضافه می‌کند و این امکان برای شما فراهم می شود که به طور خودکار اطلاعات فیس بوک و لینکدین و فهرست تماس‌های خود و یا افرادی که از آن‌ها ایمیل دریافت می‌کنید را بر روی نوار سمت راست جیمیل خود ببینید.

در این مقاله برخی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ وابزار هایی برای انواع دیگر بازاریابی دیجیتالی را معرفی کردیم. اما لازم است بدانید که تعداد زیادی از این گونه ابزارها به صورت رایگان در دسترس هستند که تنها کافی است آنها را بشناسید و تست کنید. در صورتی که شما نیز با ابزارهای رایگان بازاریابی آشنایی داشته و یا از ابزارهای مذکور استفاده کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

.

منبع: entrepreneur

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *