توضیحاتی مختصر درباره محیط طراحی متریال گوگل

توضیحاتی مختصر درباره محیط طراحی متریال گوگل

محیط طراحی متریال یک محیط سه بعدی است که شامل نور، متریال (ماده، المان و یا هرچیز دیگری که در صفحه می‌بینیم و با این نام خوانده می‌شود) و سایه است.

  • تمامی اشیاء متریال دارای بعد بوده و طول (x)، عرض (y) و ارتفاع (z) هستند.
  • موقعیت محور z تمامی اشیا یک واحد است.
  • ضخامت تمامی المان‌ها و در اصطلاح متریال، ۱dp (واحد سنجش ضخامت در طراحی متریال) است.
  • منابع نوری اصلی، سایه‌های مستقیمی را ایجاد کرده و نور محیط نیز سایه‌های ملایمی ایجاد می‌کند.
  • سایه‌ها توسط اختلاف ارتفاع بین هم‌پوشانی المان‌ها ایجاد می‌شود.

محیط طراحی متریال یک محیط سه بعدی است که شامل نور، متریال (ماده، المان و یا هرچیز دیگری که در صفحه می‌بینیم و با این نام خوانده می‌شود) و سایه است.

.

جهان سه‌بعدی

محیط طراحی متریال یک فضای سه‌بعدی (۳D) است و بدین معناست که تمامی اشیا و المان‌ها از سه بعد x، y و z تشکیل شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید محور z عمود بر صفحه بوده و جهت مثبت آن نیز به سمت دیدگان کاربر است. هر شیء و المان منحصر به فرد در طراحی متریال، یک واحد از محور z را اشغال کرده و ضخامت آن، ۱dp است؛ این واحد برابر با ضخامت یک پیکسل در صفحات نمایشی با تراکم پیکسلیِ ۱۶۰ است.

محیط طراحی متریال یک فضای سه‌بعدی (3D) است و بدین معناست که تمامی اشیا و المان‌ها از سه بعد x، y و z تشکیل شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید محور z عمود بر صفحه بوده و جهت مثبت آن نیز به سمت دیدگان کاربر است. هر شیء و المان منحصر به فرد در طراحی متریال، یک واحد از محور z را اشغال کرده و ضخامت آن، 1dp است؛ این واحد برابر با ضخامت یک پیکسل در صفحات نمایشی با تراکم پیکسلیِ 160 است.

در صفحات وب، محور z برای لایه‌بندی مورد استفاده قرار گرفته و معمولا برای ایجاد پرسپکتیو از آن استفاده نمی‌شود. جهان سه‌بعدی نیز توسط دستکاریِ محور y شبیه‌سازی می‌شود.

نور و سایه

در محیط متریال، نورهای مجازی صحنه را روشن می‌کنند. منابع نوری اصلی، سایه‌های مستقیمی را ایجاد کرده و نور محیط نیز سایه‌های ملایمی را در تمامی زوایا ایجاد می‌کند.

سایه‌ها در محیط متریال توسط این دو منبع نوری ایجاد می‌شوند. در توسعه یک برنامه‌ی اندرویدی، سایه‌ها هنگامی که منابع نوری توسط هر لایه‌ای از متریال در موقعیت‌های مختلف محور z بلوکه می‌شوند، ایجاد می‌گردند. در حالی که در وب، سایه‌ها تنها توسط دستکاریِ محور y به تصویر کشیده می‌شوند. مثال‌هایی که در پایین مشاهده می‌کنید یک کارت با ارتفاع ۶dp را به تصویر می‌کشد.

در تصویر سمت راست، سایه‌ها توسط یک منبع نوری اصلی ایجاد شده‌اند. در تصویر وسط، سایه‌ها توسط نور محیطی ایجاد شده‌اند و در نهایت در تصویر سمت چپ، ترکیبی از منبع نور اصلی و نور محیط، سایه‌ها را به‌وجود آورده است.

.

منبع: google

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *