راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت اول

راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت اول

قطعا اصلی‌ترین نکته‌ای که بیش از هر چیز دیگری مد نظر صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان قرار دارد، مشتری بیشتر است. در حوزه آنلاین نیز مشتری بیشتر یعنی ترافیک بیشتر بر روی سایت و این قطعا یکی از اصلی‌ترین اهداف صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین است.

جذب ترافیک بیشتر برای یک وب‌سایت یکی از اساسی‌ترین مواردی است که قبل از شروع یک کسب‌وکار اینترنتی باید به آن اندیشیده و برای آن برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشید. تنها داشتن یک وب‌سایت با ظاهر و محتوای عالی کافی نیست! شناساندن و معرفی آن به کاربران نیز یکی از اساسی‌ترین کارهاست. اگر به این امر اعتقادی ندارید شاید بهتر است برایتان مثالی بیاوریم؛ داشتن یک وب‌سایت با ظاهر و محتوای عالی بدون برنامه‌ای برای معرفی آن به مردم درست مانند این است که یک فروشگاه مدرن با تعداد زیادی محصولات مفید احداث کنید اما در وسطِ یک بیابان بی‌آب و علف!

در ادامه قصد داریم چندین راه برای افزایش ترافیک یک وب‌سایت را بیان کنیم و تلاشمان این است که در روزهای آتی نیز راه‌های بیشتری را مورد بحث قرار دهیم. با پابلیشری همراه باشید.

تبلیغات

قطعا ابتدایی‌ترین راه افزایش ترافیک وب‌سایت، تبلیغات آنلاین بوده که البته یکی از هزینه‌برترین راه‌ها نیز هست. تبلیغات براساس کلمه کلیدی، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و ...، همگی از جمله بهترین راه‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر به سمت یک وب‌سایت، بالابردن شناخت عمومی نسبت به یک برند و قرار دادن سایت در جلوی دیدگان هزاران کاربر است.

قطعا ابتدایی‌ترین راه افزایش ترافیک وب‌سایت، تبلیغات آنلاین بوده که البته یکی از هزینه‌برترین راه‌ها نیز هست. تبلیغات براساس کلمه کلیدی، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و …، همگی از جمله بهترین راه‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر به سمت یک وب‌سایت، بالابردن شناخت عمومی نسبت به یک برند و قرار دادن سایت در جلوی دیدگان هزاران کاربر است.

از آنجایی که در این حالت تقریبا با یکی از گرانترین راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت طرف هستیم، بهتر است اهداف اولیه‌تان برای انجام تبلیغات را به‌خوبی مشخص کرده و همواره آنالیز دقیقی از عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی‌تان داشته باشید. هدف شما تنها نباید افزایش ترافیک باشد، بلکه باید به افزایش نرخ تبدیل و تعامل کاربر با وب‌سایت نیز توجه داشته باشید. هر کدام از کانال‌های پولی و تبلیغاتی، مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین تاکید می‌شود که قبل از اجرای یک کمپین تبلیغاتی، هدف خود را به وضوح مشخص نمایید.

اجتماعی باشید

نباید انتظار داشته باشید که با تولید محتوای عالی و باکیفیت، مردم به وب‌سایت شما هجوم آورند، شاید وقت آن رسیده که کمی فعال‌تر باشید! یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین راه‌های افزایش ترافیک یک وب‌سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محتوای وب‌سایت خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبتان را به دست مشتریانتان برسانید.

نباید انتظار داشته باشید که با تولید محتوای عالی و باکیفیت، مردم به وب‌سایت شما هجوم آورند، شاید وقت آن رسیده که کمی فعال‌تر باشید! یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین راه‌های افزایش ترافیک یک وب‌سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محتوای وب‌سایت خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالبتان را به دست مشتریانتان برسانید.

هرکدام از شبکه‌های اجتماعی مزایای مختص به خود را داشته و شما نیز می‌توانید بسته به نوع کسب‌وکار خود، از یک/چند رسانه اجتماعی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، توییتر برای محتوای کوتاه و جذاب بسیار مناسب است، درحالی‌که گوگل پلاس می‌تواند به نحوه نمایش وب‌سایت شما و جایگاه نتایج شما در گوگل کمک کند، البته به نظر می‌رسد برای مدل‌های کسب‌وکاریِ B2B نیز می‌تواند مثمر ثمر واقع شود و یا اگر کسب‌وکار شما B2C بوده و مشتری‌های نهایی شما کاربران و مردم عادی هستند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس مانند پینترست و اینستاگرام می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

(البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همواره سعی کنید بر روی موج‌های به‌وجود آمده در حوزه آنلاین، به بهترین نحو ممکن موج‌سواری کنید! اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام این روزها تبدیل به بهترین و در دسترس‌ترین رسانه اجتماعی ما ایرانیان شده است، به همین دلیل بهتر است برای هر نوع کسب‌وکاری و در کنار استفاده از هر نوع شبکه‌ی اجتماعی که مدنظر دارید، از تلگرام نیز استفاده کرده و این اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب را فراموش نکنید!).

همه چیز را ترکیب کنید

برخلاف باور بعضی از متخصصان تولید محتوا، تا به امروز هنوز هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا کشف نشده است! به همین دلیل بهتر است در استراتژی بازاریابی محتوای خود هر نوع محتوایی را جای دهید. سعی کنید از مطالب و اخبار کوتاه استفاده کرده تا دِل کاربرانی که به مطالب خلاصه و مفید علاقه دارند را به دست آورید و همچنین مقالات و مطالب بلند نیز منتشر کنید تا محتوای مورد نیازِ کاربران دقیق و کنجکاوتان نیز تامین شود.

برخلاف باور بعضی از متخصصان تولید محتوا، تا به امروز هنوز هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا کشف نشده است! به همین دلیل بهتر است در استراتژی بازاریابی محتوای خود هر نوع محتوایی را جای دهید. سعی کنید از مطالب و اخبار کوتاه استفاده کرده تا دِل کاربرانی که به مطالب خلاصه و مفید علاقه دارند را به دست آورید و همچنین مقالات و مطالب بلند نیز منتشر کنید تا محتوای مورد نیازِ کاربران دقیق و کنجکاوتان نیز تامین شود.

امروزه تقریبا این امر به اثبات رسیده که استفاده از محتوای صوتی، تصویری و ویدیویی به شدت بر روی نرخ تعامل کاربران تاثیر می‌گذارد. بنابراین سعی کنید در مطالب خود حتما از این‌گونه محتوا نیز استفاده کنید تا بتوانید کاربرانتان را بیش از پیش ترغیب نمایید.

همان‌طور که بیان شد، در آینده نیز قصد داریم بیشتر به این موضوع پرداخته و تقریبا هر راهی که بتواند کاربری را روانه یک وب‌سایت کند را مورد بررسی قرار دهیم.

از نظر شما چه راه‌های دیگری می‌تواند باعث افزایش ترافیک یک وب‌سایت شود؟ آن را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *