راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت دوم

راه‌های افزایش ترافیک وب‌سایت – قسمت دوم

روز گذشته گفتیم که ترافیک وب‌سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین یکی از مهم‌ترین پارامترها به شمار می‌آید و به ۳ مورد از راه‌های افزایش ترافیک یک وب‌سایت اشاره کردیم.

اگر خاطرتان باشد، تبلیغات را به عنوان اولین راه افزایش ترافیک (و البته نه بهترین) بیان کردیم و سپس به مزایای شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای ارتقای محبوبیت و ترافیک یک سایت پرداختیم. در انتها نیز کمی در رابطه با محتوا صحبت کردیم و گفتیم که انواع مختلف محتوا از قبیل، مطالب کوتاه و موردی و مقالات بلند و تفصیلی می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر کمک شایان توجهی نماید.

حال در این قسمت سعی داریم چند راه دیگر افزایش ترافیک یک وب‌سایت را مورد بررسی قرار دهیم. با پابلیشری همراه باشید.

عناوین جذاب انتخاب کنید

همواره این مورد را به خاطر داشته باشید که برای مطالب‌تان، عناوین جذاب انتخاب نمایید. در صورت استفاده از عنوان‌های ضعیف و کسل‌کننده حتی بهترین مقالات و جذاب‌ترین اخبار نیز به ورطه‌ی فراموشی کشیده خواهند شد. بنابراین در نوشتن عناوین جذاب تمرین کنید و استاد بلامنازعِ انتخاب عنوان شوید!

همواره این مورد را به خاطر داشته باشید که برای مطالب‌تان، عناوین جذاب انتخاب نمایید. در صورت استفاده از عنوان‌های ضعیف و کسل‌کننده حتی بهترین مقالات و جذاب‌ترین اخبار نیز به ورطه‌ی فراموشی کشیده خواهند شد. بنابراین در نوشتن عناوین جذاب تمرین کنید و استاد بلامنازعِ انتخاب عنوان شوید!

به عنوان مثال بسیاری از سایت‌های معروف دنیا و بزرگ دنیا برای انتخاب بهترین عنوان برای یک مطلب، حتی تا بیش از ۲۰ عنوان مختلف را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و در نهایت عنوانی را انتخاب می‌کنند که می‌تواند بیشترین ترافیک را روانه آن مطلب و در نتیجه وب‌سایت نماید. بنابراین حتما پیش از انتشار مطلب، زمان ویژه‌ای را برای یافتنِ بهترین عنوان در نظر بگیرید.

به موارد سئوی صفحه (On-Page SEO) توجه کنید

اگر به سئوی صفحه و محتوای اعتقاد ندارید، شاید بهتر است باور و اعتقاد خود را تغییر دهید. بهینه‌سازی صفحه و در کل یک سایت برای موتورهای جستجو، همواره یکی از بهترین راه‌های جذب ترافیک بیشتر برای یک وب‌سایت است. آیا برای تمامی عکس‌هایتان از Alt مناسب استفاده می‌کنید؟ آیا سعی می‌کنید از مطالب‌تان به مطالب دیگری که پیش از منتشر کرده‌اید، لینک دهید (که اصطلاحا به آن لینک داخلی یا Internal Link می‌گویند)؟ آیا از توضیحات متا برای هر صفحه استفاده می‌کنید؟

اگر به سئوی صفحه و محتوای اعتقاد ندارید، شاید بهتر است باور و اعتقاد خود را تغییر دهید. بهینه‌سازی صفحه و در کل یک سایت برای موتورهای جستجو، همواره یکی از بهترین راه‌های جذب ترافیک بیشتر برای یک وب‌سایت است. آیا برای تمامی عکس‌هایتان از Alt مناسب استفاده می‌کنید؟ آیا سعی می‌کنید از مطالب‌تان به مطالب دیگری که پیش از منتشر کرده‌اید، لینک دهید (که اصطلاحا به آن لینک داخلی یا Internal Link می‌گویند)؟ آیا از توضیحات متا برای هر صفحه استفاده می‌کنید؟

برای بررسی سئوی سایت می‌توانید از ابزارهایی مثل sitecheckup.ir و developers.google.com/speed/pagespeed استفاده کنید.

کلمات کلیدیِ نسبتا بلند را هدف‌گذاری کنید

کلمات کلیدی کوتاه اکثرا رقابتی بوده و نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارند. اگر بعضی کلمات کلیدی کوتاهِ منحصر به کسب‌وکارتان را در اختیار دارید و در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گرفته‌اید، وقت آن است که توجه ویژه‌ای نیز به کلمات کلیدیِ نسبتا بلند داشته باشید. کلمات کلیدی بلند بخش اعظم جستجو در صفحات وب را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین شاید بهتر باشد آن‌ها را دستِ‌کم نگرفته و برنامه ویژه‌ای نیز برای آن‌ها بریزید.

کلمات کلیدی کوتاه اکثرا رقابتی بوده و نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارند. اگر بعضی کلمات کلیدی کوتاهِ منحصر به کسب‌وکارتان را در اختیار دارید و در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گرفته‌اید، وقت آن است که توجه ویژه‌ای نیز به کلمات کلیدیِ نسبتا بلند داشته باشید. کلمات کلیدی بلند بخش اعظم جستجو در صفحات وب را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین شاید بهتر باشد آن‌ها را دستِ‌کم نگرفته و برنامه ویژه‌ای نیز برای آن‌ها بریزید.

حال نوبت شماست! آیا شما نیز این موارد را در وب‌سایت خود رعایت می‌کنید؟ دیدگاه و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در روزهای آینده راه‌های بیشتری در رابطه با جذب ترافیک به یک وب‌سایت را بررسی خواهیم کرد.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

4 دیدگاه

  1. اسماعیل پاسخ

    خسته نباشید
    مورد سئو که عرض کردید ، برای عکسهای خود از alt استفاده می کنم اما اینکه شما میفرماید عبارت مناسب مثلا چه چیزی باید قرار دهیم ؟ میشه مثلا کلمه متمرکز و کلیدی صفحه را قرار دهیم برای تصاویر ؟ برای گزینه توضیحات متا در وردپرس حتما باید توضیحی کوتاه در رابطه با مطلب قرار دهیم و یا اینکه می توانیم کلمه های کلیدی یا عبارت های مرتبط قرار دهیم ؟
    تشکر

    • رضا اصغرزاده پاسخ

      برای alt هر عکس، شما باید توضیحات مختصری درباره همون عکس بنویسید. بات های موتورهای جستجو در مواجهه با یک عکس، در ابتدا توضیحات اون رو می خونن تا بتونن درک درستی در رابطه با عکس داشته باشن. برای توضیحات متا هم، بهترین حالت اینه که خلاصه ای از متنتون رو بنویسین البته باید دقت کنید که از ۱۵۶ کاراکتر بیشتر نشه چون در نتایجی که موتورهای جستجو (بالاخص گوگل) نشون می دن، ۱۵۶ کاراکتر از توضیحات متا به نمایش در اومده. در حالتی هم که این قسمت رو نذاشته باشین، خودش ۱۵۶ کاراکتر از اول متن (و یا قسمتی که با کوئری مورد جستجو یکی باشه) رو به نمایش درمیاره. در کل توصیه بنده این هست که از آوردن کلمات کلیدی متنتون پشت سر هم بپرهیزید. اگر شما متن خودتون رو با رعایت پارامترهای سئو بنویسین مسلما می تونین جایگاه خوبی در کلمات کلیدی مد نظرتون به دست بیارین.

  2. اسماعیل پاسخ

    معذرت میخوام اینو فراموش کردم ، شما در مقاله عرض کردید که از کلمات کلیدیِ نسبتا بلند هدف گذاری کنیم اما خود شما و برخی از سایت ها که دیده ام از کلمات خیلی کوتاه و حتی یک کلمه استفاده می کنید مثل همین مطلب در قسمت برچسب ها که شما کلمه تبلیغات قرار داده اید و در آخر من نمیدونم شاید در برچسب ها و کلمه کلیدی تفاوتی وجود داشته باشد . اگر امکان دارد توضیحی کوتاه در این باره به من دهید . تشکر

    • رضا اصغرزاده پاسخ

      بله، کلمه کلیدی (keyword) با تگ (tag) یا برچسب (lable) تفاوت داره. تگ ها (برچسب ها) به نوعی مثل دسته بندی هستند، اما به دلیل ماهیتشون نمی تونن به تنهایی در یک دسته جای بگیرند. به عنوان مثال، کلمه “موبایل” به دلیل اینکه تمامی گوشی های هوشمند، موبایل هستند، کاملا قابلیت این رو دارن که به عنوان یک دسته قرار بگیرن، اما مثلا “موبایل تاشو” نمونه ای از انواع موبایل های موجود در بازار هست و بنابراین این مورد رو به عنوان تگ قرار میدیم (البته در بعضی حالات خود این هم می تونه به عنوان یک دسته باشه و اون هم زمانی است که موضوع کلی یک وب سایت در رابطه با موبایل باشه).
      اما کلمه کلیدی صرفا همون تگ نیست. در ادامه مثال بالا، فرضا این متن در رابطه با موبایل تاشوی سامسونگ هست. در تگ ها شما از موبایل تاشو استفاده می کنید اما کلمه کلیدی که مد نظر دارید روی اون کار کنید، “موبایل تاشوی سامسونگ” هست و برای اینکه بتونین متنتون رو برای این عبارت سئو کنید، همین عبارت رو (موبایل تاشوی سامسونگ)، ۴ ۵ بار در متنتون تکرار می کنید. در صورتی که این کار رو انجام بدید، به این عبارت در اصلاح Focus Keyword یا کلیدواژه ی کانونی گفته می شه.
      حالا یکی از علت های اینکه شما بهتره که روی کلمات کلیدی نسبتا بلند هدف گذاری کنید این هست که گرفتن جایگاه های بالا در نتایج موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) با کلمات کلیدی بلند ساده تر هست. به عنوان مثال، کلمه “موبایل” به طرز وحشتناکی توسط همه سایت های فروشگاهی، اخبار و … تکرار شده. به طبع، عبارت “موبایل سامسونگ” کمتر و “موبایل تاشوی سامسونگ” کمتر از قبلی، کار شده و شما می تونین بازخورد بهتری بگیرید.
      از این که طولانی شد عذرخواهی می کنم، امیدوارم تونسته باشم توضیح کاملی در این مورد داده باشم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *