تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM یا Cost Per Thousand یک اصطلاح در حوزه بازاریابی است و نشان دهنده‌ی یک مبلغ از پیش تعیین شده در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی در وب سایت است. به عنوان مثال اگر یک نمایش دهنده مبلغ ۲ دلار در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش را برای تعرفه تبلیغاتی سایت خود تعریف نماید، بدین معناست که تبلیغات دهنده باید در ازای ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات خود در سایت نمایش دهنده، ۲ دلار به او بپردازد.

حرف “M” در CPM نشان دهنده عدد ۱۰۰۰ در اعداد رومی (Roman Numeral) است.

تبلیغات CPM یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی در وب است. تبلیغات دهنده ها معمولا موفقیت کمپین CPM خود را به واسطه نرخ کلیک (Click-Through rate) می سنجند. شایان ذکر است که به نسبت کلیک های صورت گرفته بر روی تبلیغات در مقایسه با تعداد نمایش بنرها، نرخ کلیک گویند.

به عنوان مثال، تبلیغی که به ازای هر ۱۰۰ بار نمایش، ۲ کلیک دریافت کرده، نرخ CTR آن ۲ درصد است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در تبلیغات نمایشی و کلیکی، موفقیت یک تبلیغ تنها به نرخ کلیک آن وابسته نیست، چه بسا بسیاری از تبلیغات اینترنتی که کلیک های زیادی دریافت نمی کنند اما همچنان بسیار کارآمد و تاثیرگذارند.

CPM تنها یکی از چندین راه تبلیغات در سایت های اینترنتی است. از جمله راه های دیگر تبلیغاتی می توان به CPC (Cost Per Click) و CPA (Cost Per Acquisition) اشاره کرد. در تبلیغات CPC، تبلیغ دهنده هر بار که یک کاربر وب سایت بر روی تبلیغ او کلیک کرد، باید مبلغی را به نمایش دهنده بپردازد. اما در تبلیغات CPA، تبلیغ دهنده تنها در حالتی که کاربر وب سایت یک خرید و یا عملیاتی مشخص انجام داد به نمایش دهنده مبلغ از پیش تعیین شده ای را می پردازد.

شما باید همواره به این موضوع دقت داشته باشید که هر روش تبلیغاتی برای یک کار بخصوص مناسب است. بنابراین همواره سعی داشته باشید در وب سایت خود، علاوه بر استفاده از تبلیغات ثابت، از تبلیغات مبتنی بر کلیک و یا نمایش نیز بهره مند شوید.

شما چه مدل تبلیغاتی را برای وب سایت خود بهتر می دانید؟ بین مدل های CPM، CPC و CPA کدام یک را ترجیح می دهید؟ دیدگاه خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: investopedia

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

2 دیدگاه

  1. بنیامین پاسخ

    سلام
    ما ایرانی ها نمیتونیم نمایش دهنده ی این نوع از تبلیغات باشیم ؟

    • نیما مبارکی پاسخ

      سلام

      تقریبا یکسال هست که اولین اد اکسچنج ایرانی به اسم ادرو راه اندازی شده، نتورک های نمایش دهنده زیادی با این سرویس به روش CPM در حال همکاری هستند. شما هم میتونید از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *