راه های افزایش ترافیک وب سایت – قسمت هشتم

راه های افزایش ترافیک وب سایت – قسمت هشتم

در قسمت های قبلی از مقالات راه های افزایش ترافیک وب سایت، اکثر روش های جذب مخاطب بیشتر برای یک سایت را مورد بررسی قرار دادیم که در ادامه خلاصه ای از آن ها را مشاهده می کنید.

قسمت اول: تبلیغات، رسانه های اجتماعی و تولید انواع مختلفی از محتواها برای وب سایت.

قسمت دوم: انتخاب عنوان جذاب، سئوی مطلب و صفحه و هدف گذاری بر روی کلمات کلیدی نسبتا بلند.

قسمت سوم: نویسندگی به عنوان نویسنده مهمان برای سایت های دیگر، جذب نویسنده مهمان برای وب سایت خودتان و ترافیک ارجاعی.

قسمت چهارم: انتشار محتوا در لینکدین، پیاده سازی میکرودیتای اسکیما و استفاده از لینک های داخلی.

قسمت پنجم: مصاحبه با بزرگان صنایع، ایمیل مارکتینگ و ریسپانسیو بودن وب سایت

قسمت ششم: سرعت بالای سایت در هنگام بارگذاری، به وجود آوردن احساس انجمنی در سایت، ارسال دیدگاه در وب سایت های دیگر

قسمت هفتم: ارزیابی داده های گوگل آنالیتیکس، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ارسال مطالب در سایت های اشتراک گذاری لینک

در قسمت هشتم و آخر از سری مقالات راه های افزایش ترافیک وب سایت قصد داریم چند راه دیگر برای جذب مخاطب و ترافیک بیشتر برای یک وب سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

در استراتژی محتوایی خود، ویدیو را فراموش نکنید

در استراتژی محتوایی خود، ویدیو را فراموش نکنید

محتوای متنی در هر صورتی همواره خوب و عالی هستند، اما محتوای ویدیویی نیز یکی از راه هایی است که هم می تواند در جذب مخاطبان جدید تاثیرگذار بوده و هم اینکه تعامل کاربران با سایت شما را افزایش دهد. آمار و داده ها اثبات کرده اند که نگهداری اطلاعات در حافظه توسط محتوای بصری بسیار بیشتر از محتوای متنی تاثیرگذار است، بنابراین با استفاده از محتوای ویدیویی در سایت خود، به راحتی می توانید توجه کاربران را جلب کرده و به شدت ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

رقبای خود را تحلیل کنید

رقبای خود را تحلیل کنید

اگر شما از نرم افزارهایی مثل BuzzSumo برای تحلیل و بررسی عملکرد رقبایتان استفاده نمی کنید باید به شما گفت که سخت در اشتباهید. این گونه سرویس ها، عملکرد سایت ها و محتواهای خاص را در شبکه های اجتماعی به گونه ای جمع آوری کرده که می توانید با یک نگاه پی ببرید که چه عنوان و محتوایی برای خوانندگان جذاب بوده و بیشترین تعاملات را در رسانه های اجتماعی به خود اختصاص داده اند.

بدین صورت شما می توانید با جمع آوری محتواهایی که کاربران بیشترین تعامل را با آن داشته اند، ترافیک زیادی را جذب وب سایت خود نمایید.

وبینار برگزار کنید

وبینار برگزار کنید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینار یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید دانش خود را به گوش مخاطبین مشتاق خود برسانید. وبینارها به همراه کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می توانند یک از بهترین راه های افزایش ترافیک وب سایت شما باشند.

می توانید از یک هفته مانده به وبینار خود (و یا بیشتر)، یک ایمیل به کاربران خود بفرستید و به آن ها بگویید از آخرین شانس خود برای شرکت در این وبینار استفاده کنند. در برگزاری یک وبینار همواره به یاد داشته باشید که در رسانه های اجتماعی به خوبی فعالیت داشته و تبلیغات خوبی برای آن انجام داده اید.

در کنفرانس ها حضور به عمل آورید

در کنفرانس ها حضور به عمل آورید

در هر صنعتی که فعالیت می کنید، شانس حضور در حداقل ۱ الی ۲ کنفرانس بزرگ که با کسب و کار شما مرتبط است را از دست ندهید. حضور در اینگونه کنفرانس ها و صحبت با افراد حاضر در آن می تواند راه خوبی برای شناساندن کسب و کار خود به فعالان حوزه فعالیت تان باشد.

علاوه بر آن، اگر شانس سخنرانی در یکی از این کنفرانس ها را داشتید، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. معرفی کسب و کار شما در هر حالتی می تواند در نهایت منجر به هجوم ترافیک و مخاطبان بیشتر به سایت تان شود.

بسیار خوب! بالاخره مقالات راه های افزایش ترافیک هم به پایان رسید. به خاطر داشته باشید که شاید تمرکز بر روی یک مورد نتواند چندان مثمر ثمر بوده و بازخورد مناسبی برای شما داشته باشید. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید تمامی این راه ها را به صورت موازی انجام داده و اگر توانایی انجام این کار را ندارید، این راه ها را در یک لیست برای خود اولویت بندی کرده و از بالای لیست شروع به انجام آن کارها نمایید.

نکته دیگری که اینجا مطرح است، توانایی شما و تیم شماست. اگر بنابر لیست اولویت بندی شده ای که انتخاب کرده اید، یک راه اولویت بالایی داشت اما در حال حاضر تیم شما قادر به انجام آن نیست، آن راه را “فعلا” کنار گذاشته و راه دیگری که در آن توانایی بیشتری دارید را انجام دهید. امیدوارم با استفاده از این مقالات بتوانید وب سایتی سرشار از مخاطبان متعهد داشته باشید.

تجربیات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

4 دیدگاه

  1. اسماعیل (ویتا وب) پاسخ

    سلام ، چند روزی هست افتادم در سایت شما و از مطالبتون نهایت استفاده را می‌برم . از شما ممنونم
    معذرت میخوام اما سایتتون صفحه‌ای تحت عنوان تماس ندارد بنابراین بنده مجبور شدم در این قسمت از شما درخواست کنم تا اگر میشه روش های برای تولید محتوا هم مطلب بگذارید . مثلا اینکه شخصی یک سایت راه اندازی کرده که در زمینه های گوناگون وب فعالیت می‌کند اما در تولید محتوا دچار مشکل است ( دقیقا مثل خودم ) چند دفعه میخواستم سایت را بی خیالش شوم ، اما حیف بود چون هم ظاهر خیلی خوبی دارد هم سئو و سرعت خیلی خوبی ، حال خواهش دارم شما در این مطالب روش های تولید محتوا را هم آموزش دهید .
    تشکر

    • نیما مبارکی پاسخ

      سلام، باعث خوشحالی ما هست که شما مطالب وبسایت مارو مطالعه میکنید. اینکه به ما پیشنهاد میدید محتوای وبسایت در چه زمینه ای باشه خیلی به ما کمک میکنه تا بتونیم خوراک مناسب مخاطبان رو فراهم کنیم. ما نحوه تولید محتوا خوب رو در دستور کار قرار میدیم تا بتونیم به شما و دیگر مخاطبان کمک کوچکی کرده باشیم.

      موفق باشید

  2. اسماعیل (ویتا وب) پاسخ

    سلامی مجدد ، ببخشید این ابزار کارش چی هست دقیقا ؟ چطور باید باهاش کار کنیم ؟

    • رضا اصغرزاده نویسندهپاسخ

      سلام دوست عزیز، وب مستر تولز ابزاری که گوگل برای تعامل برقرار کردن با کاربرانش درست کرده به بیان ساده تر میشه گفت تنها راه ارتباطی کاربر با گوگل هست که میشه به گوگل گفت مثلا سایت مپ سایت من اینه و اون مشکلاتش رو میگه و یا … . به زودی مقالاتی نیز در این راستا منتشر خواهیم کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *