چند ویژگی یک محتوای خوب و تاثیرگذار

چند ویژگی یک محتوای خوب و تاثیرگذار

همواره برای صاحبان وب سایت ها (وبمسترها) دغدغه ی افزایش ترافیک و جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه کسب درآمد بیشتر، یک چالش اساسی به شمار می آید. به همین منظور صاحبان وب سایت ها به دنبال روش هایی برای جذب کاربر بیشتر برای وب سایت خود هستند و توسط تبلیغات، فعالیت در شبکه های اجتماعی، سئو و … سعی دارند وب سایت خود را بیش از پیش در معرض دید همگان قرار دهند

حال نکته ای که شاید بهتر است وبمسترهای عزیز بیشتر از هر چیز دیگری به آن توجه داشته باشند، محتوا است؛ یک محتوای خوب و تاثیر گذار. بگذارید در ابتدا قدرت محتوا را کمی بیشتر برای شما آشکار کنیم.

محتوا پادشاه است

آری، درست شنیدید، محتوا پادشاه است (Content is King). این جمله ایست که ثروتمندترین فرد دنیا در حوزه تکنولوژی (و البته در تمامی حوزه ها)، بیل گیتس در ژانویه سال ۱۹۹۶ گفته است. البته پیش از گیتس و پس از او نیز همواره افرادی بوده اند که به این جمله تاکید داشته باشند. با توجه به این جملات و عصری که در آن زندگی می کنیم، می توان گفت هر گونه محتوایی اعم از متنی، عکسی، صوتی و ویدیویی، یکی از ارزشمندترین اجزای دنیای (مجازی) ماست.

در همین راستا، بسیاری از سئو کاران (علی الخصوص کلاه سفید ها) نیز در درجه اول به این موضوع تاکید می کنند که محتوای یک وب سایت در رتبه بندی و نتایج آن در گوگل حرف اول را می زند.

بنا بر توضیحات مختصر و مفید بالا شاید متوجه شده باشید که چرا می گوییم توجه به محتوای خوب، تاثیرگذار، انحصاری و بهره گیری از انواع محتواها (صوتی و تصویری) یکی از اولین نکاتی است که صاحبان وب سایت ها باید به آن توجه داشته باشند.

ویژگی های یک محتوای خوب و تاثیرگذار

محتوا باید درگیر کننده باشد

محتوای شما باید کاربر را درگیر کرده و او را وادار کند تا با سایت شما تعامل داشته باشد. به عنوان مثال شاید یک نظرسنجی با یک هدیه بسیار ساده بتواند کاربران را مجبور به رای دادن، شرکت در نظرسنجی، ارسال دیدگاه و … کند.

محتوا باید ارزشمند و انحصاری باشد

محتوای شما باید چیزی به علم کاربرانتان بیافزاید. اگر قصد کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر را دارید اندکی به این موضوع فکر کنید که این کار شما جز کم ارزش کردن برندتان، چه ارزشی برای کاربر خواهد داشت؟ همواره سعی داشته باشید محتوایی منحصر به فرد بنویسید و در طول نگارش آن، هدف خود را تنها بالا بردن علم و دانش کاربران قرار دهید.

محتوای خوب باید از چند نوع محتوا تشکیل شده باشد

محتوای متنی خوب می تواند به شدت عالی و تاثیرگذار باشد. استفاده از لحن صمیمی و در عین حال با رعایت تمامی نکات نگارشی می تواند متن شما را سلیس کرده و قطعا خواننده نیز با خواندن متن شما لذت خواهد برد. اما همواره به خاطر داشته باشید که ذهن انسان اصوات و تصاویر را بهتر درک کرده و بهتر به خاطر می سپارد (علاوه بر اینکه شنیدن و دیدن از خواندن راحت تر است!).

بنابراین سعی کنید در جای جای محتوای متنی خود، از تصاویر مربوط استفاده کنید (اما نه بیش از حد)، برای کاربرانتان پادکست های صوتی آماده کنید و یا اینکه ویدیوهای مرتبط برای آن ها آماده نمایید.

محتوای خوب آغاز و پایان مشخصی دارد

یک محتوای خوب، محتوایی است که آغاز و پایان مشخصی داشته باشد. قطعا تا به حال با محتوایی مواجه شده اید که در قسمتی از آن احساس کرده اید که “این متن باید همین جا تمام می شد، چرا هنوز هم ادامه دارد؟!” و احتمالا در اکثر مواقع هم دیگر رغبتی به خواندن ادامه آن را نداشته اید.

همواره سعی کنید محتوای خود را با مقدمه ای کوتاه شروع کرده و در پایان نیز نتیجه گیری کوتاهی به کاربر ارائه دهید. منظور ما این نیست که حتما با ذکر “مقدمه” و یا “نتیجه گیری” این کار را انجام دهید، بلکه منظور این است که همانند یک داستان که آغاز و پایان مشخصی دارد، محتوای شما نیز همین گونه باشد.

از نظر شما یک محتوای خوب و تاثیرگذار چه ویژگی های دیگری می تواند داشته باشد؟ تجربیات و دانش خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

2 دیدگاه

  1. اسماعیل پاسخ

    سلام ، از نظر من اینکه برای تولید محتوا یا باید ترجمه و زبان خارجه بلد باشی یا اینکه در یک زمینه تخصص و تجربه خیلی خوبی داشته باشی در غیر این صورت نمی‌تونی محتوای خوب و مناسب تولید کنید .

  2. اسماعیل (Esi.Programmer) پاسخ

    سلام
    مطلب خیلی عالی بود . اما از نظر من برای تولید محتوا یا باید در یک زمینه تخصص خیلی خوبی با بیان خوبی داشته باشی و یا اینکه مترجم باشی تا بتونید تولید محتوا انجام بدی .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *