آیا محتوای تکراری برای سئو بد است؟

آیا محتوای تکراری برای سئو بد است؟

چندی پیش در حال جستجوی صفحات وب بودم که با هزاران (با اغراق فراوان!) محتوای تکراری و کپی شده مواجه شدم تصمیم گرفتم مطلبی درباره محتوای تکراری و تاثیر آن بر روی سئوی یک وب سایت بنویسم.

در کل محتوای تکراری (Duplicate Content) از آن دست مواردی است که همواره درباره تاثیرات آن بر روی سئوی سایت شک و شبهه است. برخی افراد فکر می کنند محتوای تکراری و کپی شده از سایت های دیگر می تواند به منزله پنالتی شدن آن ها نزد محبوب ترین موتور جستجوی دنیا یعنی گوگل شود. برخی دیگر نیز فکر می کنند محتوا در هر حالتی که باشد خوب است، بنابراین تا دلتان بخواهد مطلب کپی می کنند. البته این افراد قطعا این موضوع را نمی دانند که محتوای تکراری می تواند به رتبه بندی آن ها در گوگل و در مجموع موتورهای جستجو لطمه بزند (و این به هیچ عنوان پنالتی محسوب نمی شود).

به نظر می رسد این طرز تفکرهای مختلف و این شک و شبهه ها نیز زیر سر خود کمپانی گوگل باشد! این کمپانی در یک ویدیویی که چندین سال پیش در رابطه با محتوای تکراری منتشر کرده بود، محتوای تکراری را توضیح داد و گفت که گوگل به این محتواها چگونه نگاه می کند.

اما قسمت بحث برانگیز کار آن جایی است که در ویدیو گفته می شود یکی از افسانه هایی که درباره گوگل می گویند این است که گوگل یک پنالتی (جریمه) برای سایت هایی که محتوای کپی شده و تکراری دارند در نظر گرفته است اما باید گفت که کاری که صورت می گیرد این است که این نتیجه برای کوئریِ مورد جستجوی کاربر نادیده گرفته می شود و این پنالتی نیست (که بدین معنی است که به هیچ عنوان جریمه ای تحت عنوان محتوای تکراری وجود ندارد).

همچنین در قسمتی از وبلاگ رسمی وبمستر سنترال گوگل (googlewebmastercentral.blogspot.com) این چنین آمده که “چیزی با عنوان ‘پنالتی محتوای تکراری’ در گوگل وجود ندارد.”

تا به این جای کار لازم است از شما خواهش کنم که ادامه مطلب را نیز مطالعه کنید (حدسی که می زنم این است که شاید خیلی ها بگویند: “بسیار عالی، برویم مطلب کپی کنیم. گوگل پنالتی ای تحت عنوان محتوای تکراری ندارد”). باید به شما گفت که شاید با محتوای تکراری سایت شما پنالتی نشود اما مطمئن باشید که این محتوای تکراری می تواند بر روی محتوای اصیل و اختصاصی شما و در مجموع در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

در قسمتی از مقاله مذکور که در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شده است، غول موتور جستجوهای دنیا می افزاید:

محتوای تکراری بر روی یک سایت تاثیری نخواهد داشت مگر آنکه به نظر برسد که هدف از این محتوای تکراری، فریب و دستکاری نتایج موتور جستجو باشد.

بنابراین پیش از آنکه اقدام به کپی مطالب از وب سایت های دیگر کنید، به این فکر کنید که آیا دلیل انجام این کارتان، دستکاری نتایج گوگل بوده و با این کار، قصد دیده شدن در نتایج بالایی آن را دارید؟ بسیار خوب، بنابر حرف های خود کمپانی، به نظر می رسد که انجام این کار به وب سایت شما لطمه خواهد زد.

علاوه بر آن، در بخشی از قوانین اکثر موتورهای جستجو برای جلوگیری از نمایش نتایج مشابه و تکراری به کاربر آمده است:

به منظور نشان دادن مرتبط ترین نتایج به شما، ما برخی از نتایجی که تقریبا با نتایج به نمایش درآمده مشابه هستند را نادیده می گیریم.

اگر بخواهم حرف های بالا را به صورت خلاصه بیان کنیم، شاید بهتر است بگوییم که سعی کنید از محتوای تکراری و کپی شده پرهیز نمایید و همچنین مطلب “چند ویژگی یک محتوای خوب و تاثیرگذار” ما را نیز از دست ندهید.

تجربیات و دیدگاه خود را در خصوص محتوای تکراری با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *