آشنایی بیشتر با لینک های DoFollow و NoFollow

آشنایی بیشتر با لینک های DoFollow و NoFollow

هر وقت که صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو به میان می آید به مفاهیم بسیار زیادی از جمله لینک های dofollow و nofollow مواجه می شویم. این مفاهیم و نکات یکی از هزاران نکات مهمی است که در دنیای سئو به چشم خواهد خورد. در این مطلب سعی داریم شما را بیش از پیش با لینک های nofollow و dofollow (که در اصطلاح به آن follow نیز گفته می شود) می پردازیم. با پابلیشری همراه باشید.

لینک های Nofollow چیست؟

Nofollow یکی از مقدارهای (value) صفات (attribute) مورد استفاده در HTML است که برای راهنمایی بات های موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. Nofollow به موتورهای جستجو می فهماند که این لینک نباید تاثیری بر روی رتبه بندی سایت مقصد (سایتی که به آن لینک داده شده است) داشته باشد.

این مقدار به منظور جلوگیری از تاثیر لینک های اسپم و در نتیجه گول زدن موتورهای جستجو تعریف شده است و بدین ترتیب، کیفیت نتایج نشان داده شده به کاربر در موتورهای جستجو افزایش یابد.

این مفهوم در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط مت کاتس (Matt Cutts) و جیسون شِلِن (Jason Shellen) معرفی شد.

لینک های Dofollow و Nofollow چه تفاوت هایی دارند؟

صفت لینک های Nofollow به بات های موتورهای جستجو اجازه نمی دهد تا لینک ها را دنبال (follow) کنند. بدین معنی که اگر یک سایت به سایت شما توسط صفت Nofollow لینک داده باشد، این بات ها در هنگام مواجهه با آن لینک گویی آن را نمی بینند و از روی آن می گذرند (اما به عنوان مثال فردی که آن لینک را مشاهده کرده است می تواند با کلیک بر روی آن لینک، به سایت شما می آید و بنابراین فقط انسان ها می توانند این لینک را دنبال یا همان follow کنند).

اما این بدین معنی نیست که لینک های Nofollow هیچ تاثیری بر روی سئوی سایت مقصد و رتبه بندی آن نخواهد داشت. گوگل مدت ها قبل این موضوع را روشن کرده بود که آن ها لینک های nofollow را نیز در نظر می گیرند اما وزنِ کیفیِ آن ها بسیار پایین خواهد بود. البته این شاخص کیفیت برای لینک های nofollow به جایگاه قرارگیری آن لینک نیز بستگی دارد. به عنوان مثال لینک هایی که در پایین یک صفحه جای گرفته اند (به عنوان مثال در قسمت فوتر)، دارای کمترین اهمیت بوده و لینک هایی که در بالای صفحه جای گرفته اند، بیشترین اهمیت را دارند.

بنابراین، هنگامی که نمی خواهید لینکی که به یک سایت می دهید بر روی رتبه بندی آن سایت تاثیرگذار باشد می توانید از این نوع لینک ها استفاده کنید.

نمونه ای از لینک های Nofollow:

<a href=”http://www.google.com/” rel=”nofollow”>Google</a>

اما لینک های Dofollow به موتورهای جستجو این اجازه را می دهد که آن ها را دنبال کرده و به سایت مقصد دسترسی داشته و در نتیجه بر روی رتبه بندی آن نیز تاثیرگذار باشند. بدین معنی که اگر یک سایت به سایت شما توسط صفت Dofollow لینک داده باشد، هم بات ها (و قطعا هم انسان ها) در هنگام مواجهه با آن لینک، آن را دنبال کرده و می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

بهترین راه برای گرفتن یک لینک از یک سایت این است که کلمه کلیدی مد نظر خود را به عنوان متن این لینک در بین تگ باز و بسته <a> قرار دهید.

نمونه ای از لینک های Dofollow:

<a href=”http://www.google.com/”>Google</a>

نکته قابل توجه این است که تمامی لینک ها به صورت پیش فرض Dofollow هستند، بنابراین برای اینکه یک لینک Dofollow باشد، نیاز نیست کار خاصی انجام دهید.

تجربیات خود در این خصوص را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: shoutmeloud

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *