راه هایی برای بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل

راه هایی برای بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل

یک رابط کاربری خوب تنها گرافیک و استفاده از یک فونت زیبا نیست، بلکه یک رابط کاربری خوب تمامی آن چیزهای کوچکی است که مجموعه ی آن ها باعث افزایش ضریب نفوذ یک برند شده و می تواند آن را بیش از پیش حرفه ای جلوه دهد.

یک رابط کاربری خوب استفاده از تمام المان هایی است که می تواند باعث تعامل بیشتر کاربر با سایت شده و او را ملزم به استفاده از آن می کند. در ادامه قصد داریم چندین راه از هزاران راه بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل کاربران را بیان کنیم.

Call to Action

Call to Action

آری، باز هم پای یک دکمه فراخوان و Call to Action به میان آمد. شاید این روزها دیگر نام CTA بیش از پیش به گوش می رسد که البته دلیل آن هم قطعا تاثیرگذاری بالای این دکمه های کوچک است. شاید در مواقعی که قصد دارید کاربر بر روی چیزی کلیک کند، استفاده از یک دکمه نسبتا بزرگ و مشخص که در نسخه موبایل هم به خوبی دیده شود، بتواند علاوه بر افزایش نرخ تبدیل کاربران، به زیبایی وب سایت شما بیافزاید.

اگر هم نمی خواهید از دکمه های عکسی استفاده کنید و نگران افزایش لود وب سایتتان هستید، به راحتی می توانید با استفاده از کدهای CSS، دکمه های رنگی مناسب با گوشه های گرد درست کنید که چیزی از دکمه های عکسی کم نداشته باشند.

پیام های خطا

پیام های خطا

شاید در نگاه اول کمی از ارتباط پیام های خطا با رابط کاربری و تجربه کاربری متعجب شوید، اما تجربه نشان داده که استفاده از پیام های خطای دوستانه تر می تواند نرخ تبدیل کاربران را تا حدودی افزایش دهد. این پیام ها که بیشتر در فرم ها به نمایش در می آیند، باید به گونه باشند که کمترین استفاده از لغات و عبارات منفی در آن ها به کار رفته باشد. در درجه اول سعی کنید فرم هایتان را به گونه ای طراحی کنید که کاربر کمترین اشتباهات را داشته باشد، به عنوان مثال در تکست باکس مربوط به ایمیل می توانید از یک ایمیل فرضی به عنوان متن پیشفرض استفاده کنید.

به دنبال نتیجه باشید، نه نیازها و خواسته ها

به دنبال نتیجه باشید، نه نیازها و خواسته ها

یکی از اولین مواردی که وب مسترها و صاحبان وب سایت های اینترنتی در هنگام طراحی سایت به آن توجه می کنند، این است که به دنبال آن هستند که جواب سوال هایی نظیر “کاربر چه خواسته هایی دارد؟” و “کاربر چه نیازهایی دارد؟” را یافته و وب سایتشان را بر این اساس طراحی کنند. با این که این نگرش پسندیده است اما باید به این دسته افراد بگوییم که این کافی نیست!

کاربران نتیجه گرا بوده و به دنبال نتیجه هستند. آن ها می خواهند بدانند در کجای وب سایت قرار دارند، پس از ثبت سفارششان چه اتفاقی می افتد، با کلیک بر روی یک CTA به چه چیزی دست پیدا خواهند کرد و … .

متاسفانه اکثر طراحان به این نکات توجهی نداشته و تنها به این فکر می کنند که چگونه می توانند یک وب سایت بسازند که نیازهای کاربر را پوشش داده و همچنین طراحی آن نیز ساده باشد. اما به این نکته باید توجه داشته باشید که توجه به نتایج مد نظر کاربر چندان هم سخت نیست، بلکه باید به شما گفت بسیار هم آسان است. تنها کاری که باید بکنید این است که هر لحظه به وب سایت خود به دید یک کاربر نگاه کنید و نه یک وب مستر.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، شاید هزاران راه برای بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل کاربران وجود داشته باشد، در مقالات بعدی نیز سعی داریم راه های بیشتری را درباره بهبود رابط کاربری برای شما شرح دهیم. شما نیز نقطه نظرات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *