راه هایی برای بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل – قسمت دوم

همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، برای بهبود رابط کاربری و افزایش تبدیل یک سایت، تنها نباید به گرافیک و یا فونت آن توجه داشت، بلکه باید حتی به کوچک ترین عواملی که می تواند در رابط کاربری و تجربه کاربری تاثیرگذار باشد نیز توجه کرد.

در قسمت قبلی از جمله پارامترهای بهبود رابط کاربری که کمتر به آن توجه می شود به Call to Action اشاره کردیم و گفتیم می توان از دکمه هایی با استفاده از کدهای CSS نیز بهره برد. پس از آن به پیام های خطا اشاره کردیم و گفتیم می توان فرم ها را به گونه ای طراحی کرد که کاربر کمتر دچار اشتباه شده و در نتیجه کمتر با پیغام های خطا مواجه شود. در انتها نیز بیان کردیم که برای طراحی سایت به جای فکر کردن به نیاز و خواسته های کاربر، به نتیجه ی کار فکر کنید زیرا کاربران نتیجه گرا هستند.

حال در این قسمت سعی داریم راه های دیگری را درباره بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل کاربران بیان کنیم.

از آیکون استفاده کنید

از آیکون استفاده کنید

آیکون ها برای کاربر می تواند نقش یک راهنمای بصری را داشته باشد، مخصوصا هنگامی که کاربر در سایت شما در حال حرکت بوده و آن را بالا و پایین می کند. در این حالت، این آیکون های کوچک به او کمک می کند تا با کوچکترین توجه و تنها در یک لحظه، بتواند به مضمون محتوایی که در پسِ کلیک بر روی آن، انتظارش را می کشد، مطلع گردد.

البته شاید گفتن این نکته چندان ضرورتی نداشته باشد اما صرفا برای تاکید بیشتر این نکته را نیز اضافه می کنم که از آیکون هایی کاملا مرتبط با همان موضوع استفاده نمایید. علاوه بر آن، سعی کنید از آیکون هایی استفاده کنید که رایج تر بوده و در همه جا استفاده می شوند. بنابراین در حین مواجه با موضوعی که دو آیکون مشابه می توانید برای آن انتخاب کنید، آیکونی را انتخاب کنید که بیشتر مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

از اسلایدر استفاده کنید

از اسلایدر استفاده کنید

اسلایدرها این روزها تقریبا در اکثر سایت های مدرن امروزی قابل مشاهده اند. استفاده از این المان های نرم افزاری به دلیل ترند بودن و همچنین گنجاندن اطلاعاتی زیاد در یک فضای نسبتا کم، باعث شده که استفاده از آن ها روز به روز بیشتر شود. اما در حین استفاده از این اسلایدرها، باز هم باید به نکاتی کوچک توجه داشته باشید.

سعی کنید برای این اسلایدرها از دکمه های واضح و مشخصی برای تغییر اطلاعات اسلاید و رفتن به اسلاید بعدی استفاده کنید. علاوه بر آن، در برخی از سایت ها (که متاسفانه تعدادشان کم نیست)، اسلایدهایی به چشم می خورد که محتوای آن به سرعت عوض شده که بسیار هم برای کاربر آزار دهنده است. بنابراین شما به این نکته توجه داشته باشید و از اسلایدهایی استفاده کنید که به آرامی جابه جا شده و به کاربر فرصت مطالعه اطلاعات درج شده بر روی آن اسلاید را می دهند.

فضاهای خالی را فراموش نکنید

فضاهای خالی را فراموش نکنید

بسیاری از صاحبان وب سایت ها تنها به این نکته توجه می کنند که فضای وب سایت آن ها باید پر باشد از اطلاعات ریز و درشت و مواردی که احتمالا کاربر بیشتر به آن ها توجه می کند. اما باید بدانید که رها کردن قسمت هایی از وب سایت و حفظ برخی فضاهای خالی سایت، علاوه بر اینکه چشم و ذهن کاربر را در هنگام کار با وب سایت شما خسته نمی کند، بلکه باعث می شود هنگامی که نسخه های مختلف سایت تان را برای پلتفرم های مختلف آماده می کنید، این فضاهای خالی به دادتان رسیده و تغییرات کمتری برای آماده سازی برای این پلتفرم ها مورد نیاز باشد.

شما نیز تجربیات خود در خصوص بهبود رابط کاربری و افزایش نرخ تبدیل سایت را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *