نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

اگر شما به شدت دنبال افزایش ترافیک و تعامل کاربران با وب سایت تان، افزایش ثبت ایمیل توسط کاربران، افزایش فروش محصولات و خدمات خود و در مجموع بیشتر کردن تعداد مشتری هایتان هستید، احتمالا با مفهومی به نام نرخ پرش یا Bounce Rate برخورده اید و اگر پیش زمینه ای از آن داشته باشید به دنبال کم کردن آن هستید.

به عبارت ساده تر می توان گفت که کاربران و بازدیدکنندگان شما پیش از آنکه به صفحه ای دیگر از سایت شما بروند، از همان صفحه ای که به آن فرود آمدند (صفحه فرود) از سایت شما خارج شوند.

یکی از راه های کاهش نرخ پرش (و یا افزایش نرخ تبدیل کاربرانتان)، استفاده کردن از چندین صفحه فرود است. در سال ۲۰۱۳، مطالعاتی که توسط HubSpot ترتیب داده شد و توسط Ion Interactive به اشتراک گذاشته شد، نشان می داد که شرکت هایی با ۴۰ صفحه فرود (و یا بیشتر)، ۱۲ برابر نسبت به شرکت هایی که ۵ صفحه فرود (و یا کمتر) دارند، فروش بیشتری را تجربه کرده اند.

به عبارت دیگر، اگر شما نرخ پرش (Bounce Rate) زیادی را بر روی صفحات فرود خود شاهد بود، این امر نشانه ای است که سایت و بازاریابی محتوایی شما نیازمند یک بازطراحی بسیار جدی است.

کاهش نرخ پرش می تواند به افزایش نرخ تبدیل شما کمک کند. هنگامی که شما به معماری تبدیل پی بردید، شما می توانید یک استراتژی محتوایی شفاف و مناسب را برگزیده و در نتیجه به کسب و کار خود رونق ببخشید. (سعی داریم در مقالات آتی به مبحث معماری تبدیل نیز بپردازیم.)

کاهش نرخ پرش می تواند به افزایش نرخ تبدیل شما کمک کند. هنگامی که شما به معماری تبدیل پی بردید، شما می توانید یک استراتژی محتوایی شفاف و مناسب را برگزیده و در نتیجه به کسب و کار خود رونق ببخشید.

.

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

حال که با اهمیت نرخ پرش بیش از پیش آشنا شدید، بهتر است مستقیما به تعریف نرخ پرش یا Bounce Rate بپردازیم.

هنگامی که شما به سختی بر روی عملکرد وب سایتتان در نتایج جستجو کار می کنید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید کاهش یک نرخ پرش بالاست. به عبارت دیگر، یک نرخ پرش بالا نشانه ایست از اینکه یک بخشی از استراتژی شما اشتباه بوده و شما افراد درست و مرتبط با موضوعات خود را به سایتتان جذب نمی کنید.

با این اوصاف، معنای دقیق نرخ پرش چیست؟ تعریفی که در تصویر پایین قابل مشاهده است، تعریف گوگل آنالیتیکس از Bounce Rate است.

در تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش آمده: “درصد مشاهده ی یک صفحه (به عنوان مثال درصد بازدیدهایی که کاربر از همان صفحه ای که وارد سایت شما شده، از سایت شما خارج شده است). Bounce Rate یک واحد اندازه گیری برای کیفیت بازدیدها است و یک نرخ پرش بالا نشان دهنده این است که صفحات ورودی سایت (صفحه فرود) به کاربران شما مرتبط نیستند.”

در تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش آمده: "درصد مشاهده ی یک صفحه (به عنوان مثال درصد بازدیدهایی که کاربر از همان صفحه ای که وارد سایت شما شده، از سایت شما خارج شده است). نرخ پرش یک واحد اندازه گیری برای کیفیت بازدیدها است و یک نرخ پرش بالا نشان دهنده این است که صفحات ورودی سایت (صفحه فرود) به کاربران شما مرتبط نیستند."

علاوه بر آن، اگر کمی دقت کنید، در این تصویر این مورد نیز به چشم می خورد که “گوگل به نرخ پرش وب سایت شما به عنوان یکی از پارامترهایی که در رتبه بندی سایت تاثیرگذارند، نگاه می کند.”

به عبارت دیگر، هنگامی که یک کاربر (به عنوان مثال مشتری، خواننده و …) هر صفحه ای از سایت شما را مشاهده می کند (که به عنوان صفحه ورودی شناخته می شود) و بدون اینکه صفحات دیگر سایت شما را (که دارای دامنه یکسانی هستند) نگاه کند، از آن خارج می شود، یک پرش اتفاق افتاده است.

حال نرخ پرش شما، درصدی از تمامی کاربرانی است که به همان صفحه وارد شده و از همان صفحه خارج شده اند، بدون آنکه حتی روی یک صفحه دیگر از وب سایت شما کلیک نمایند.

در مقالات آینده سعی داریم چندین راه برای کاهش نرخ پرش به شما معرفی کنیم. تا آن زمان، شما نیز دیدگاه و تجربیات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

1 دیدگاه

  1. Pingback: افزایش سرعت وب سایت و کاهش نرخ پرش | بلاگ‌اد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *