۷ نکته برای طراحی کال تو اکشن های تاثیرگذار

در مقاله “کال تو اکشن های جذاب و کاهش نرخ پرش” کمی در رابطه با کال تو اکشن صحبت کردیم و توضیح دادیم که چگونه یک کال تو اکشن جذاب می تواند باعث کاهش نرخ پرش شود.

در آن مقاله آمارهای مختلفی در رابطه با کال تو اکشن هایی که توسط وب سایت ها استفاده می شود، ارائه کردیم و مثالی را بیان کردیم که چگونه یک وب سایت تنها با توجه به کال تو اکشن خود، نرخ تبدیل کاربرانش را حدود ۲۰ درصد افزایش داد و در نهایت نیز باعث کاهش نرخ پرش سایتش شد.

حال در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به واسطه آن ها می توانید کال تو اکشن های تاثیرگذار طراحی کرده و در نتیجه نرخ تبدیل سایت تان را افزایش و نرخ پرش را کاهش دهید.

(صرفا جهت یادآوری عرض می کنیم که کال تو اکشن یک نوشته و یا یک المان گرافیکی است که شما به منظور تشویق کردن کاربرانتان به یک عمل (اکشن)، از آن استفاده می کنید.)

از قیود مربوط به زمان استفاده کنید

به کاربرانتان این موضوع را نشان دهید که باید این عمل (اکشن) را همین حالا انجام دهند. به عنوان مثال می توانید از عباراتی نظیرِ “همین حالا کلیک کنید” و یا “این نرم افزار را امروز تست کنید”، استفاده نمایید. این کار می تواند به کاربرانتان نشان دهد که انجام این عمل چقدر می تواند راحت و با سرعت انجام گیرد.

از اعداد استفاده نمایید

استفاده از اعداد به عنوان مثال قیمت یک محصول در کال تو اکشن می تواند کال تو اکشن های شما را تاثیرگذار تر نماید.

عمل مورد نظر را مشخص کنید

عملی که انتظار دارید کاربر آن را انجام دهد به وضوح مشخص کنید. در کال تو اکشن های تان سعی نکنید از حالت عمومی استفاده نمایید، بلکه دقیقا همان چیزی که از کاربر انتظار دارید را بیان کنید. به عنوان مثال بگویید “کلیک کنید”، “دانلود کنید”، “ثبت نام نمایید”، “با ما ارتباط برقرار کنید” و … .

از تصاویر استفاده کنید

در اکثر مواقع استفاده از تصاویری که به نحوی به کال تو اکشن شما اشاره می کنند می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال از تصویر فردی استفاده کنید که زاویه دید او، به سمت کال تو اکشن مورد نظر شماست (بالطبع استفاده از چهره های مشهور و سرشناس می تواند این تاثیرگذاری و ترغیب کاربر را دو چندان نماید).

کال تو اکشن خود را قابل کلیک طراحی کنید

همواره مطمئن باشید که کال تو اکشن هایی که طراحی می کنید، حالت استانداردِ قابل کلیک بودن را که در وب مورد استفاده قرار می گیرد را داشته باشد. اگر یک لینک متنی است، حداقل سعی کنید که اگر موس کاربر بر روی آن قرار گرفت، خط مشخصی در زیر آن قرار گیرد. دکمه هایتان نیز بهتر است که یک افکت ۳ بعدی مشخصی بگیرند و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بهتر است هنگامی که موس کاربر بر روی کال تو اکشن شما قرار گرفت، حالتش تغییر نماید (که اکثرا به صورت پیشفرض، هنگامی که موس بر روی لینک قرار می گیرد، این تغییر شکل موس اتفاق می افتد).

از رنگ های متضاد استفاده نمایید

استفاده از رنگ های متضاد در کال تو اکشن می تواند توجه کاربر را بیشتر معطوف به آن نماید. به عنوان مثال اگر رنگ غالب در وب سایت شما آبی است، می توانید از کال تو اکشن های قرمز و یا نارنجی استفاده نمایید.

به محل قرارگیری کال تو اکشن توجه کنید

استفاده از کال تو اکشن در ابتدای یک صفحه (جایی که اولین نقاطی است که چشم کاربر به آن ها می افتد و نیازی به اسکرول کردن نیست)، می تواند بسیار خوب عمل کند. در اکثر مواقع، استفاده از کال تو اکشن در سایدبار یک سایت نمی تواند به اندازه یک کال تو اکشن در بخش اصلی محتوایی سایت شما تاثیرگذار باشد.

با رعایت این موارد می توانید مطمئن باشید که کال تو اکشن هایی بسیار تاثیرگذار خلق خواهید کرد. اما یک نکته را هیچ گاه نباید فراموش کنید و آن “تست” است. شما باید بارها کال تو اکشن های خود را مورد تست و آزمایش قرار دهید تا به درستی بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید کال تو اکشن هایی جذاب تر و تاثیرگذارتر طراحی کنید.

شما نیز دیدگاه و تجربیات خود را در خصوص طراحی کال تو اکشن های تاثیرگذار بیان کنید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *