نکاتی ساده برای طراحی بهتر صفحات فرود

در مقاله “صفحه فرود یا Landing Page چیست؟” به تفصیل درباره صفحات فرود صحبت کردیم و انواع صفحات فرود را مورد بررسی قرار دادیم.

اگر خاطرتان باشد گفتیم که “صفحه فرود هر صفحه وبی است که یک کاربر به آن مراجعه کرده و یا در اصطلاح بر روی آن “فرود” می آید.”

از جمله انواع صفحه فرود نیز به دو حالت پایه صفحات فرود اشاره کردیم: “کلیک از طریق صفحات فرود” و “صفحات فرود Lead Generation”.

حال در این مقاله قصد داریم نکاتی ساده برای طراحی بهتر صفحات فرود خدمت شما ارائه دهیم. با پابلیشری همراه باشید.

۱. از تمام المان های حیاتی یک صفحه فرود تاثیرگذار استفاده کنید

1. از تمام المان های حیاتی یک صفحه فرود تاثیرگذار استفاده کنید

از جمله مواردی که منجر به طراحی بهتر صفحات فرود می شوند، عبارتند از:

  • یک عنوان و زیر عنوان (اختیاری)
  • خلاصه ای از برنامه پیشنهادی مورد نظر که بر روی ارزش هایی که برای کاربر به همراه دارد تاکید می کند
  • حداقل یک تصویر پشتیبان
  • استفاده از المان هایی از قبیل قوانین امنیتی یا توضیحات مورد نیاز (اختیاری)
  • و یکی از مهم ترین اجزای یک صفحه فرود، استفاده از یک فرم برای گرفتنِ اطلاعات کاربر

۲. تنها اطلاعات مورد نیاز را در صفحه قرار دهید

2. تنها اطلاعات مورد نیاز را در صفحه قرار دهید

تنها سعی کنید اطلاعات مورد نیازتان را در صفحه فرود قرار دهید تا کاربر بدون نیاز به جابه جایی در صفحه، به تمامی اطلاعاتی که شما برای او در نظر گرفته اید، دسترسی داشته باشد. این کار شما، کاربر را سردرگم نکرده و به راحتی می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود شما شود.

۳. عنوان صفحه فرود را با کال تو اکشنِ فراخوانِ این صفحه، همسان کنید

3. عنوان صفحه فرود را با کال تو اکشنِ فراخوانِ این صفحه، همسان کنید

به عنوان مثال اگر یک کال تو اکشن طراحی کردید که به کاربر می فهماند که با کلیک بر روی این کال تو اکشن، می توانید از نسخه آزمایشی یک نرم افزار بخصوص استفاده کند، هنگامی که کاربر بر روی این کال تو اکشن کلیک کرد، باید به صفحه ای فرود آید که عنوانِ آن، به کاربر بفهماند که از اینجا می تواند به نسخه آزمایشیِ همان نرم افزار مذکور، دسترسی داشته باشد.

۴. به خاطر داشته باشید: “کم گوی و گزیده گوی چون دُر”

4. به خاطر داشته باشید: "کم گوی و گزیده گوی چون دُر"

یک ضرب المثل بین المللی وجود دارد که می گوید: “Less Is More”. شاید بهترین تعبیر این ضرب المثل در زبان شیرین فارسی، این مصرع نظامی باشد: “کم گوی و گزیده گوی چون دُر”؛ با استناد به همین اصطلاح و ضرب المثلی که در سرتاسر جهان صادق است، می توانید صفحات فرودی طراحی کنید که بهترین بازدهی را داشته باشند. اگر صفحات فرود خود را شلوغ کنید، قطعا باعث سردرگمی کاربر خواهید شد، اما با استفاده از همین قانون (Less is More) و بکارگیریِ فضای خالی در بین المان های به کار رفته در صفحه، می توانید صفحات فرود مناسبی طراحی کرده که از نرخ تبدیل بالایی برخودار باشند.

سعی داریم در مقالات آتی نیز نکات ساده دیگری را بیان کرده تا بتوانید بهترین صفحات فرود را طراحی نمایید.

دیدگاه و تجربیات خود در خصوص طراحی بهتر صفحات فرود را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *