نکاتی ساده برای طراحی بهتر صفحات فرود (قسمت سوم)

در دو قسمت قبلی از سری مقالات “نکاتی ساده برای طراحی بهتر صفحات فرود“، علاوه بر توضیحاتی ابتدایی درباره صفحه فرود، چندین نکته درباره طراحی صفحه فرود بیان کردیم.

در قسمت اول طراحی بهتر صفحات فرود به نکات زیر اشاره کردیم:

  1. از تمام المان های حیاتی یک صفحه فرود تاثیرگذار استفاده کنید
  2. تنها اطلاعات مورد نیاز را در صفحه قرار دهید
  3. عنوان صفحه فرود را با کال تو اکشنِ فراخوانِ این صفحه، همسان کنید
  4. به خاطر داشته باشید: کم گوی و گزیده گوی چون دُر

و در قسمت دوم طراحی صفحات فرود نیز به این نکات نگاهی مختصر انداختیم:

  1. روی نکات کلیدی و ارزشمند پیشنهادتان تاکید کنید
  2. مخاطبانتان را به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی تشویق کنید
  3. هرچه صفحات فرود بیشتر باشد، تعداد مشتری های بالقوه بیشتر است

حال در قسمت سوم و آخر از سری مقالات طراحی صفحه فرود قصد داریم نکات دیگری را در این باره ذکر کنیم.

۸٫ تنها اطلاعات مورد نیاز را از کاربر بگیرید

8. تنها اطلاعات مورد نیاز را از کاربر بگیرید

در هنگام طراحی صفحه فرود، شاید همواره به این فکر می کنید که بهتر است تمامی اطلاعات کاربر را از او درخواست نمایید، اما به خاطر داشته باشید شاید در برخی مواقع (بسته به کسب و کارتان) گرفتن شماره تلفن همراه کاربر چندان هم به کارتان نیاید و یا اینکه نام شرکتی که در آنجا کار می کند، چندان هم موضوع مهمی برای شما به حساب نیاید. بنابراین پیش از طراحی صفحه فرود حتما به این موضوع بیاندیشید که چه اطلاعاتی از کاربرانتان برای شما مهم است و تنها همان اطلاعات مورد نیاز را از او درخواست کنید.

۹٫ تنها از واژه “ثبت” در کال تو اکشن استفاده نکنید!

9. تنها از واژه "ثبت" در کال تو اکشن استفاده نکنید!

در فرمی که برای جمع آوری اطلاعات کاربر در صفحه فرود خود قرار داده اید، به خاطر داشته باشید که از حالت پیش فرض این گونه کال تو اکشن ها که اکثرا به “ثبت” یک مورد اشاره دارند، استفاده نکنید. در حالت معمول شاید هیچ یک از افرادی که در اینترنت به جستجو و وبگردی می پردازند، تمایل به “ثبت” فرم خاصی را نداشته باشند. بنابراین یکی از موارد ساده ای که باید در طراحی صفحه فرود به آن توجه کنید و به راحتی می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود شما شود، استفاده از کال تو اکشن هایی است که دقیقا به خواسته کاربر اشاره دارند.

به عنوان مثال اگر شما صفحه فرودی طراحی کرده اید که کاربر در آن قرار است یک نرم افزار بخصوص را دانلود نماید و در ازای دانلود این نرم افزار، از او درخواستِ اطلاعاتش را کرده اید، حتما در فرم مربوطه، به جای استفاده از واژه “ثبت”، از عبارتِ “نرم افزار فلان را دانلود کنید”، استفاده نمایید.

۱۰٫ برای کاستن نگرانی مخاطبانتان از المان های امنیتی و معتبری استفاده کنید

10. برای کاستن نگرانی مخاطبانتان از المان های امنیتی و معتبری استفاده کنید

امروزه مردم در هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی شان، بیشتر از گذشته نگران و مضطرب هستند. این امر به دلیل وجود اسپم های گوناگون و اخبارهای متنوعی که همه روزه درباره هک حساب های کاربری به گوش مخاطبان می رسد، کاملا طبیعی است. بنابراین اگر بتوانید خیال کاربرانتان را از این موضوع راحت کنید که این اطلاعات پیش شما محفوظ بوده و شما قصد فروش آن ها به فرد/شرکت دیگری را ندارید، آن ها با آسودگی خاطر بیشتری اطلاعاتشان را با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

۱۱٫ کاری کنید که فرم کوچکتر به نظر برسد

11. کاری کنید که فرم کوچکتر به نظر برسد

بعضی مواقع مردم تنها به این دلیل که فکر می کنند فرم بزرگ بوده و حوصله پر کردن تمامی اطلاعات خواسته شده در آن را ندارند، از پر کردن فرم سر باز می زنند. بنابراین بار دیگر نکته شماره ۸ را تکرار می کنیم: ” تنها اطلاعات مورد نیاز را از کاربر بگیرید”. علاوه بر این، هنگامی که اطلاعات مورد نظرتان را لیست کردید و متوجه شدید که باز هم زیاد به نظر می رسد، تماما سعی کنید که این فرم کوچکتر به نظر می رسد. همین نکته بسیار ساده و پیش پا افتاده می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود شما داشته باشد.

با رعایت این نکات در حین طراحی صفحه فرود، می توانید مطمئن باشید که صفحه فرود شما کمترین نرخ پرش و بیشتری نرخ تبدیل را شاهد خواهد بود؛ اما درست همانند گذشته یکی از اصلی ترین نکات، تست و آزمایش است. شما باید تا حد امکان از عملکرد صفحه فرود خود مطمئن شوید و این کار تنها از طریق تست و آزمون و خطا قابل انجام است. بنابراین شاید بهتر باشد این نکته را نیز، نکته ای ثابت در تمامی فعالیت هایی که در وب انجام می دهید، تلقی نمایید.

حال نوبت شما فرا رسید. قطعا شما وب مستران عزیز نکات ارزشمندی را درباره طراحی صفحه فرود می دانید. بی صبرانه منتظر شنیدن تجربیات گرانبهای شما هستیم.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *