تغییر المان های رایج در تست AB

تغییر المان های رایج در تست AB

تست AB چیست؟ این عنوان مقاله ایست که چندی پیش برای شما عزیزان در پابلیشری قرار دادیم.

همان طور که می دانید، تست AB یک روش برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا اپلیکیشن است. این تست بدین منظور انجام می گیرد تا وب مستر بتواند تشخیص دهد تا کدام یک از این صفحات عملکرد بهتری داشته و بازخورد بهتری از کاربر دریافت کرده است.

در این مقاله و سری مقالات آینده، سعی داریم نکاتی را درباره تست AB در ایمیل و صفحه فرود ذکر کنیم که می تواند راهنمای بسیار خوبی برای وب مسترهای جوان و مبتدیان باشد.

تغییر المان های رایج در تست AB

موضوع ایمیل

موضوع ایمیل، یکی از اصلی ترین المان های یک ایمیل به شمار می آید. به جز کیفیت محتوای تجاری اصلی که برای بدنه ایمیل خود انتخاب کرده اید، موضوع ایمیل می تواند نقش بسیار اساسی در تصمیم شخص برای باز کردن ایمیل داشته باشد.

شما می توانید موضوعات مختلفی را امتحان کنید تا ببینید چه عنوانی می تواند بیشترین نرخ کلیک را برای شما به ارمغان آورد. شما می توانید موضوع مد نظر خود را کاملا شفاف بیان کنید و یا اینکه از لحنی طنزآمیز برای بیان این موضوع استفاده کنید. این آزمایش ها و بررسی آمارهای به دست آمده از آن می توانید یکی از راه های اصلی در تست های AB باشد.

عنوان

عنوان صفحه فرود شما دقیقا می تواند نقش موضوع ایمیل را داشته باشد و تقریبا تمامی مواردی که برای این قسمت ذکر شد نیز می تواند در اینجا به کار گرفته شود. عنوان شما نیز می تواند برای مخاطبانتان نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری آن ها داشته و تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ تبدیل داشته باشد.

کال تو اکشن

برای دستیابی به بهترین کال تو اکشن برای کسب و کار و صنعت شما، بهترین راه، انجام تست های مختلف است. این تست ها که می توان آن ها را تست های AB نامید، می تواند تغییر عبارت استفاده شده برای کال تو اکشن، تغییر رنگ کال تو اکشن، قرار دادن کال تو اکشن در موقعیت های مختلف ایمیل و یا صفحه فرود شما باشد.

تبلیغات و پیشنهادات شگفت انگیز

شاید باورتان نشود، اما انتظارات مشتری ها در این دوره و زمانه به شدت افزایش یافته است، شما دیگر نمی توانید به راحتی به کاربر پیشنهاد شگفت انگیزی از محصول و یا تخفیف خاصی را بدهید و توجه او را به خود جلب نمایید. امروزه جلب توجه کاربران و مشتریان به قدری سخت شده است که شاید پیشنهاد خرید یک محصول به صورت رایگان نیز نتواند کاربران را اغوا کند!

بدین منظور شما باید عبارت های مختلفی را برای بنرهای تبلیغاتی و یا پیشنهادات شگفت انگیز خود امتحان کنید تا بدین وسیله دریابید که در این حالات، چه عباراتی می تواند نرخ کلیک و یا تبدیل کاربرانتان را افزایش دهد.

قالب

شما باید در ایمیل های خود (و یا در صفحه فرودهایی که طراحی می کنید)، قالب های مختلفی را تست کنید تا ببینید کدام یک از آن ها می تواند عملکرد بهتری از خود ارائه دهد. شما باید با تست AB به این موضوع پی ببرید که مشترکین خبرنامه ایمیلی شما چه بدنه ای را برای ایمیل شما ترجیح می دهند؛ آیا یک قالب یک ستونه کافی است و یا باید از دو ستون استفاده کرد؟ شما با تست AB می توانید خیلی زود به این موضوع پی ببرید.

تصاویر

اینکه تصاویرتان باید در کجای صفحه قرار گیرد، اینکه چه تصویری و یا چه تعدادی استفاده کنید، از جمله مواردی است که می توانید با تست AB به آن ها پی ببرید. در این باره می توانید تست های مختلفی انجام دهید تا ببینید ایمیل و یا صفحه فرود شما در چه حالتی بهترین عملکرد را از خود ارائه خواهد داد (چه از منظر نرخ کلیک، چه نرخ تبدیل و چه نرخ پرش).

شما باید بدانید که با استفاده از تست AB می توانید تست های مختلف و موثری را به انجام برسانید که شاید با هیچ روش پژوهشی دیگری نتوانید به چنین نتایج مثبتی دست یابید.

با استفاده از تست AB می توانید به خوبی رفتار کاربرانتان را مورد ارزیابی قرار داده و بهترین راه کار را برای المان های موجود در ایمیل و یا صفحه فرود خود اتخاذ کنید.

در مقالات آتی نیز سعی داریم، نکات بیشتری را در این خصوص خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *