تغییرات رابط کاربری نسخه دسکتاپ گوگل آنالیتیک

در ده سال گذشته، گوگل آنالیتیک ویژگی ها و گزارش های زیادی را به این نرم افزار تحت وب اضافه کرده است. اما اگر دقت کرده باشید، در چنین ماه گذشته، گوگل تک تک محصولات خود را به سمت طراحی متریال خود سوق داد و گوگل آنالیتیک نیز از این طراحی بی بهره نبوده است.

تغییرات رابط کاربری نسخه دسکتاپ گوگل آنالیتیک مبحثی است که قصد داریم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم. کاربران می توانند این تغییرات را از همین امروز تا نهایت چند هفته ی آینده، تمام و کمال شاهد باشند. با پابلیشری همراه باشید.

۱. ناوبری آسان

1. ناوبری آسان

  • یک ناوبری جدید با استفاده از استانداردهای طراحی متریال گوگل
  • حذف نوار زیر عنوان “Home Customization Reporting
    • ادمین هم اکنون در پایین بخش ناوبری قرار گرفته است
  • قابلیت تغییر اندازه بخش ناوبری سمت چپ به دلیل اینکه فضای بیشتری برای بخش اصلی به وجود آید.

۲. سفارشی سازی، همه در یک مکان

2. سفارشی سازی، همه در یک مکان

  • هم اکنون تمامی المان های مربوط به سفارشی سازی در بخش ناوبری سمت چپ و تحت عنوان “Customization” قرار گرفته است.

۳. تغییر حالت آسان نمای گوگل آنالیتیک

  • بخش های account/property/view در “Home” طراحی قدیم با یک بخش جدید در قسمت هدر جایگزین شده است که به شما اجازه می دهد از هر صفحه ای که هستید، نمای دلخواهتان را تغییر دهید.
  • به خاطر داشته باشید که برای کاربران آنالیتیک ۳۶۰، شما باید به بخش سازمان ها سوئیچ کنید تا ببینید از چه اکانتی استفاده می کنید.

۴. یک جریان زمانی برای ورود

  • در نسخه جدید، ورود به حساب کاربری تان در گوگل آنالیتیک، شما را به صورت خودکار به آخرین صفحه ای که دفعه گذشته در حال مشاهده آن بوده اید، خواهد برد.

۵. محدوده زمانی پیش فرض قابل تغییر

  • شما هم اکنون می توانید محدوده زمانی پیش فرض گوگل آنالیتیک را تغییر دهید. این امکان از طریق بخش تنظیمات کاربر در دسترس است.
  • تنظیم این زمان به محدوده زمانی کمتر (به عنوان مثال ۷ روز) چندین مزیت دارد. به عنوان مثال، بسیاری از تغییرات کمپین ها، تست های صورت گرفته بر روی وب سایت و …، در یک بازه زمانی ۳۰ روزه، تاثیرات خود را به خوبی نشان نداده و ممکن است از دید شما مخفی باشد، اما این تغییرات در بازه زمانی کوتاه تر به خوبی خود را نشان می دهند.

۶. خداحافظی با برخی از صفحات!

رویدادهای هوشمند:

  • هشدارهای سفارشی به بخش جدید سفارشی سازی منتقل شده و هم چنان به عملکرد خود ادامه می دهد.
  • رویدادهای هوشمند خودکار از گوگل آنالیتیک به طور کامل حذف شده اند و به زودی با بخش جدیدی به نام بینش خودکار (Automated Insights) از دستیار گوگل آنالیتیک جایگزین خواهد شد.

تحلیل در صفحه:

  • گزارش تحلیل در صفحه (In-Page Analytics) از رابط کاربری گوگل آنالیتیک حذف شده است. شما هم چنان می توانید از طریق افزونه رسمی که برای مرورگر کروم طراحی شده، به این بخش (تحلیل در صفحه) دسترسی داشته باشید.

تمامی کاربران گوگل آنالیتیک می توانند این تغییرات را در عرض چند هفته آینده به صورت تمام و کمال تجربه نمایند. امیدواریم که تغییرات رابط کاربری نسخه دسکتاپ گوگل آنالیتیک بتواند تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

منبع: googleblog

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

4 دیدگاه

  1. رضا فرشباف پاسخ

    فکر نمی کردم وبلاگ فارسی زبانی بخواد این آپدیت رو منتشر کنه و یا پیگیر این موضوع باشه. ممنون بابت زحماتتون. در زمینه آنالیتیک گوگل کمتر تو وبلاگهای فارسی مطلب وجود داره و شاید هم بنده بی خبر هستم ولی به هر حال یکی از مهمترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی درست برای اندازه گیری و آنالیز اطلاعات است.

    • نیما مبارکی نویسندهپاسخ

      سلام دوست عزیز، باعث افتخار هست که شما زمان میذارید و مطالب مارو با دقت مطالعه می کنید. انشاالله در مطالب بعدی بشتر در این حوزه کار خواهیم کرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *