انواع محتوای موجود در وب: اینفوگرافیک

انواع محتوای موجود در وب: اینفوگرافیک

در قسمت اول از “انواع محتوای موجود در وب“، نگاهی اجمالی و گذرا به انواع محتوای موجود در وب و یا ایده های مختلف برای محتوای موجود در وب داشتیم. حال در این مقاله و مقالات آتی سعی داریم به تفصیل به هر کدام از این محتواها بپردازیم. با پابلیشری همراه باشید.

اینفوگرافیک

همان طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم، اینفوگرافیک به طور خلاصه، بیان اطلاعات مفید و کاربردی به صورت گرافیکی است.

اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر به این نوع از محتوا داشته باشیم، باید بگوییم Infographic، ارائه محتوا، اطلاعات و یا داده به صورت بصری و در قالب یک تصویر گرافیکی است. این عبارت از دو کلمه اینفو (Info) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) تشکیل شده است.

Infographic ها به دلیل ماهیت بصری خود، باعث می شود کاربران بیشتر با آن ارتباط برقرار کرده و در نتیجه از قابلیت اشتراک گذاری و تعامل بیشتری نسبت به محتوای متنی برخودار است. شما می توانید با استفاده از قدرتی که یک تصویر می تواند به نمایش بگذارد، محتوای مورد نظر خود را به کاربرانتان تحویل دهید.

مطالعات صورت گرفته بر روی این نوع از محتوا نشان می دهد که اینفوگرافیک های می توانند تا بیش از ۳ برابر نسبت به انواع دیگر محتواها، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. اینجاست که Infographic قدرت خود را به رخ انواع محتوای موجود در وب می کشاند!

چگونه اینفوگرافیک تهیه کنید

اگر شما طراح گرافیک خاصی را در شبکه افراد حرفه ای دور و بر خود می شناسید، به او بگویید که برای شما Infographic کار کند. برخی افراد تخصص بسیار زیادی در طراحی اینفوگرافیک ها دارند. البته شایان ذکر است که اینفوگرافیک هزینه بالایی دارد و معمولا از ۱۰۰۰ دلار شروع می شوند. در ایران نیز نرخ پایه برای اینفوگرافیک که در انجمن گرافیست ایران به تصویب رسیده، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

چه زمانی از اینفوگرافیک استفاده کنید

اینفوگرافیک تقریبا یک روش بسیار عالی برای بیان هر گونه اطلاعات، داده ها و ایده های مختلف است. شما می توانید داده های آماری، آمار و ارقام مربوط به یک پژوهش و هر گونه اطلاعات اینچنینی دیگری را به خوبی با اینفوگرافیک به نمایش بگذارید.

مواردی که باید در نظر گرفت

اینفوگرافیک ها به شدت محتوای گرانی هستند. مبلغی که در بالا بدان اشاره شد، تقریبا هزینه پایه برای انجام یک Infographic است.

همان طور که اشاره شد، این نوع از محتواها به شدت ماهیت اشتراک گذاری بالایی داشته و به خوبی می تواند باعث تعامل کاربران شود. اما این موضوع را فراموش نکنید، این روزها تقریبا همگی اینفوگرافیک تولید می کنند. برای اینکه بتوان از قدرت بسیار بالای اشتراک گذاریِ اینفوگرافیک ها بهره برد، باید این محتوای جذاب بصری به خوبی طراحی شده باشد.

شما می توانید از گیفوگرافیک هم استفاده کنید. گیفوگرافیک به نوعی همان Infographic است که به جای محتوای بصری ایستا، از محتوای بصری پویا (تصاویر گیف) برای بیان اطلاعات موجود در خود استفاده می کند. در آینده سعی می کنیم این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

حال نوبت شما فرا رسید. آیا شما نیز فکر می کنید Infographic می تواند برای وب سایت شما مفید باشد؟ دیدگاه و تجربیات خود را در خصوص این نوع از محتوای موجود در وب به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *