با این ۲۱ نکته، به بهبود رتبه وب سایت در گوگل کمک کنید (قسمت دوم)

boost-blog-posts-google-search-2nd

در مقاله قبلی (۲۱ نکته برای بهبود رتبه سایت در گوگل) نکاتی برای بهبود رتبه وب سایت در گوگل مطرح کردیم و ۵ نکته از ۲۱ نکته که به بهبود رتبه وب سایت در گوگل کمک می کند را برای شما بیان کردیم.

همان طور که در آن نیز اشاره کردیم، این نکات در ۳ دسته کلی جای می گیرند؛ بهینه سازی مطالب سایت برای موتورهای جتسجو، تکنیک هایی برای تعامل خواننده با سایت و المان های جذاب تر با ترکیب انواع محتوا.

در مقاله قبلی به تفصیل درباره بهینه سازی مطالب سایت برای موتورهای جستجو صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم به ۱۰ نکته دیگر از بهبود رتبه وب سایت در گوگل بپردازیم. این نکات در دسته تکنیک هایی برای تعامل خواننده با سایت جای می گیرند.

تکنیک هایی برای تعامل خواننده با سایت

عنوان جانشین یا لید: شما می توانید عنوان جانشینی (لید) در راستایِ ارائه ی توضیح بیشتر برای عنوان اصلی به کاربر ارائه دهید. این عنوان می تواند شامل کلمات کلیدی متن شما بوده و با هدف افزایش نرخ کلیک کاربران ایجاد می شود.

استفاده از تصاویر برجسته و مشخص: مطالبی که با تصاویر همراه می شوند احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را دارند. شما با استفاده از تصاویر جذاب و مشخص می توانید تصاویر خود را به خوبی در شبکه های اجتماعی ترند کنید.

زیرعنوان‌: اضافه کردن زیرعنوان هایی در متن شما می تواند محتوایتان را به بخش های مجزا تقسیم کرده و در نتیجه خوانایی محتوا را افزایش دهد. همچنین استفاده از این زیر عنوان ها به کاربرانتان کمک می کند تا تعامل بیشتری با محتوایتان داشته باشند. این زیرعنوان ها را می توانید با استفاده از تگ های h2، h3 و … مشخص نمایید.

لیست ها: استفاده از لیست های نشانه دار و لیست های عددی می تواند به مخاطبانتان کمک کنند که راحت تر در محتوای شما حرکت کرده و به راحتی و با یک نگاه، آن را با چشمان خود اسکن کنند.

فرمت بندی محتوا: پاراگراف های کوچک می تواند خوانایی محتوای شما را افزایش داده و همچنین باعث کاهش خستگی چشم های مخاطبانتان شود. همچنین شما می توانید برای تاکید بیشتر بر روی برخی از کلمات، از فرمت های بولد و ایتالیک استفاده نمایید.

لینک ها: لینک های داخلی که در درون محتوایتان ایجاد می کنید، می تواند برای کاربرانتان بسیار مفید باشد، علاوه بر آن، می تواند سئوی صفحه وب سایت شما را نیز به خوبی بهبود بخشد. مطالب جدید و قدیمی تان را به یکدیگر لینک کنید، به صفحات محصولاتتان لینک دهید و حتی می توانید به وب سایت های دیگری که در زمینه مورد نظر شما، مطالب مفیدی نوشته اند نیز لینک دهید.

نقل قول و ذکر نام افراد: اگر بهبود یک مطلب برای موتورهای جستجو به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی مد نظر به آن مطلب است، بهبود یک مطلب برای شبکه های اجتماعی نیز می تواند به معنای اضافه نقل قول و ذکر نام افراد به آن مطلب باشد. افراد متخصص حوزه مورد نظر خود را نام ببرید و نکاتی را از آن ها نقل کنید تا محتوای شما از نظر مردم نیز اعتبار پیدا کند.

مثال و شواهد: شما می توانید ادعاهایی که در مطلبتان به آن ها اشاره می کنید را با ذکر مثال ها، شواهد و مدارک مختلف، اثبات کرده و به آن ها اعتبار بخشید. مطالعات پژوهشی، آمارها، نمودارها و نمونه های موردی در این گونه موارد می توانند به خوبی کمک حال شما باشند.

کال تو اکشن: هر کدام از مطلب هایتان می تواند کال تو اکشنی داشته باشد تا به عنوان مثال، مخاطب را به یک مرحله عملی از محتوای شما و یا به صفحه بعدی از مطلبتان هدایت کند. با این کار، شما کاربرانتان را به تعامل بیشتر با محتوا و کسب و کار خود دعوت می کنید.

باکس نویسنده: قسمت انتهایی مطلب که باکس نویسنده قرار دارد می تواند از جنبه اجتماعی و نرخ تبدیل، موثر باشد. در این قسمت می توانید تصویر پروفایل نویسنده، توضیح کوتاهی درباره او و همچنین حساب شبکه های اجتماعی فرد را قرار دهید.

حال نوبت شما فرا رسید. آیا فکر می کنید با رعایت این موارد می توان به بهبود رتبه وب سایت در گوگل کمک کرد؟ دیدگاه و تجربیات خود در خصوص تکنیک هایی برای تعامل خواننده با سایت را با ما به اشتراک بگذارید.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *