یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های محتوای خوب

با قسمت دیگری از مجموعه مقالات ۰ تا ۱۰۰ همراه شما هستیم.

در این مقاله سعی داریم شما را با یک محتوای خوب آشنا کرده و چند ویژگی مهم از ویژگی های محتوای خوب را برای شما بیان کنیم.

پیش از این در مقالات قبلی پابلیشری درباره ویژگی های یک محتوای خوب و همچنین درباره انواع محتوای وب صحبت کردیم و در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی مجدد این موضوع مهم بپردازیم.

ویژگی های محتوای خوب

عنوان جذاب و تاثیرگذار

یکی از مهم ترین ویژگی های یک محتوای خوب، عنوان جذاب و تاثیرگذار آن است. عنوان یک مطلب، نقش یک درب ورودی را برای محتوای شما بازی می کند. هر چه عنوان محتوای خود را جذاب تر و تاثیرگذارتر انتخاب کنید، علاقه کاربرانتان برای مطالعه آن مطلب بیشتر خواهد شد. هر چقدر که مطلب شما خوب، روان و تاثیرگذار باشد، اگر نتوانید کاربران را به خواندن آن تشویق کنید، مطلب شما ارزش چندانی نخواهد داشت.

سعی کنید از عنوان خیلی کوتاه و یا خیلی بلند بپرهیزید؛ در اکثر مواقع، چینش مناسب ۵، ۶ کلمه در کنار هم، می تواند یک عبارت بسیار جذاب و تاثیرگذار را خلق نماید.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که به دلیل جذاب کردن عنوان، مواردی را در عنوان یک مطلب بیان کنید که در تمام محتوا حتی هیچ اشاره ای به آن نشده باشد. کاربران بسیار باهوش هستند، بنابراین هیچ گاه سعی نکنید آن ها را فریب دهید!

محتوای مناسب

حال که درب ورودی مطلب خود را به خوبی بر روی کاربرانتان گشودید، باید بدانید که کاربرانی که با عنوان شما مشتاق به مطالعه مطلب شده اند، انتظار یک محتوای متناسب با عنوان، جذاب، تاثیرگذار، خوب و … را از شما دارند.

سعی کنید تا جایی که می توانید در مطلب خود، از جملات کوتاه استفاده کنید. اگر در حال نوشتن یک خبر هستید، از داستان سرایی بپرهیزید و اگر در حال نوشتن یک مقاله و یا گزارش هستید، سعی کنید محتوایتان از یک داستان روایی مناسب تبعیت کند.

استفاده از انواع محتوای وب

پیش از این، درباره انواع محتوای وب به طور کاملا مفصل در پابلیشری صحبت کرده ایم، اما به طور خلاصه، به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از انواع محتوا در قالب یک مطلب، می تواند در بازخورد مخاطبانتان تاثیر بسزایی داشته باشد. سعی کنید در مطلب خود از تصاویر زیادی بهره ببرید (البته درست همانند هر چیز دیگر، در هنگام نوشتن یک محتوای مناسب، از افراط و تفریط بپرهیزید).

علاوه بر استفاده از تصاویر، محتوای صوتی و محتوای ویدیویی نیز به خوبی می تواند در نرخ تعامل کاربرانتان تاثیرگذار باشد.

توضیحات تکمیلی: شاید بتوان گفت که محتوای مناسب در هر کسب و کار، هر زمان و بسته به استراتژی های مختلف، می تواند هزاران ویژگی نیز داشته باشد. سعی داریم در مقالات آتی، مبحث ویژگی های محتوای خوب را بیشتر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *