آموزش وبمستر تولز ؛ ترافیک ورودی از گوگل

مقاله ای دیگر از مجموعه مقالات ۰ تا ۱۰۰ پابلیشری را به آموزش وبسمتر تولز اختصاص خواهیم داد.

پس از آنکه آموزش مقدماتی وب مستر تولز را بیان کردیم و نگاهی به لینک های ورودی به سایت انداختیم، حال نوبت آن رسیده تا ترافیک ورودی از گوگل را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ترافیک ورودی از گوگل در وبمستر تولز

برای اینکه بتوانید از طریق پنل وبمستر تولز به ترافیک ورودی از موتور جستجوی گوگل پی ببرید، باید به قسمت “Search Analytics” مراجعه نمایید.

بدین منظور از منوی ثابت سمت چپ پنل وبمستر تولز خود، بر روی “Search Traffic” کلیک کرده و سپس گزینه “Search Analytics” را انتخاب نمایید.

بدین منظور از منوی ثابت سمت چپ پنل وبمستر تولز خود، بر روی "Search Traffic" کلیک کرده و سپس گزینه "Search Analytics" را انتخاب نمایید.

پس از کلیک بر روی این گزینه، با صفحه ای همانند تصویر پایین مواجه خواهید شد.

پس از کلیک بر روی این گزینه، با صفحه ای همانند تصویر پایین مواجه خواهید شد.
صفحه Search Analytics در وبمستر تولز برای نمایش ترافیک ورودی از گوگل

در این قسمت، شما می توانید تعداد کلیک های ورودی از موتور جستجوی گوگل در طی ۲۸ روز گذشته را مشاهده کنید.

اگر کمی به تصویر بالا دقت کنید، گزینه های متعددی را مشاهده خواهید کرد که توسط آن ها می توانید اطلاعات بیشتری را درباره این کلیک های دریافتی، مشاهده نمایید.

در اولین ردیف، ۴ گزینه وجود دارند که عبارتند از:

  • Clicks (کلیک ها): این گزینه، به صورت پیش فرض انتخاب شده و تعداد کلیک های ورودی از گوگل را به شما نشان می دهد.
  • Impressions (نمایش ها): با انتخاب این گزینه، می توانید مشاهده کنید که لینک های وب سایت شما، چند بار در عبارات جستجو شده توسط کاربران به نمایش در آمده است.
  • CTR (نرخ کلیک): نرخ دریافت کلیک های ورودی در وب سایت شما را به نمایش می گذارد. این رقم به سادگی از تقسیم تعداد کلیک ها به تعداد نمایش ها به دست می آید.
  • Position (جایگاه): جایگاه و رتبه لینک های به نمایش درآمده شده در موتور جستجوی گوگل را نشان می دهد.

با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، نمودار پایین با اطلاعات جدید بارگذاری خواهد شد.

در ردیف پایین نیز ۶ گزینه وجود دارد که از آن طریق می توانید به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید.

  • Queries: این گزینه به صورت پیش فرض انتخاب شده و تعداد کلیک های ورودی را به تفکیک عبارات جستجو شده توسط کاربران به شما نمایش می دهد.
  • Pages: با انتخاب این گزینه می توانید تعداد کلیک های ورودی را به تفکیک صفحات وب سایت خودتان مشاهده نمایید؛ بدین معنی که هر صفحه از وب سایت شما در طول بازه زمانی مشخص، چه تعداد ورودی از گوگل دریافت کرده است.
  • Countries: با انتخاب این گزینه می توانید تعداد کلیک های ورودی به وب سایت خود را به تفکیک موقعیت جغرافیایی آن ها مشاهده نمایید.
  • Devices: با انتخاب این گزینه متوجه خواهید شد که تعداد کلیک های ورودی در طول بازه زمانی مشخص، از چه دستگاه هایی استفاده می کردند.
  • Search Type: با انتخاب این گزینه، می توانید متوجه شوید که کاربران با جستجوی چه نوعی از محتوا به وب سایت شما وارد شده اند. حالت هایی که در قسمت فیلترِ این بخش قابل مشاهده است عبارتند از: Web یا همان جستجوی عبارات متنی، Image (تصویر) و یا Video (ویدیو).
  • Dates: در این قسمت نیز می توانید بازه زمانی پیش فرض (۲۸ روز) را تغییر دهید و یا بازه های زمانی مشخصی را با یکدیگر مقایسه کنید.
start campaign

از طریق وب‌سایت خود کسب‌درآمد کنید...

با کد تبلیغات ای‌نتورک،‌ از همین امروز کسب درآمد کنید

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *